Εργασίες Μουσικής: 2021-2022

Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο Περιστερίου

Μουσική Κινηματογράφου, Γ' Θεάτρου

Επιμέλεια παρουσίασης: Λάμπρος Κατσούλης, 18/4/2022

Black Francis στην Ταινία: Fight Club του 1999

Α. Α. Λ. (Γ Θεάτρου), 7 Φεβρουαρίου 2022

Trailer: Fight Club (1999) Trailer #1

Ολόκληρη η ταινία (στο Netflix):

Το Fight Club είναι ταινία του 1999 με σκηνοθέτη τον Ντέιβιντ Φίντσερ. Πρωταγωνιστές είναι ο Μπραντ Πιτ, Έντουαρντ Νόρτον και η Έλενα Μπόνχαμ Κάρτερ. Η ταινία βασίζεται σε έναν ανώνυμο χαρακτήρα που υποφέρει ο αϋπνία, μια μέρα πηγαίνει σε συνάντηση ομαδικής ψυχοθεραπείας οπού προσποιείται ότι είναι ασθενής, και εκεί βρίσκει ένα μέρος για να δείχνει το συναισθηματικό σημείο του και να ξεσπάει. Μέχρι που συναντάει τον Τάιλερ Ντεντέ όπου του δείχνει μια άλλη μέθοδο για να ξεσπάει και να αποδράσει από την πραγματικότητα, το Fight Club.

Μουσικοί παραγωγοί ήταν οι Dust Brothers (Michael Simpson και John King ) οι οποίοι είναι ένα ζευγάρι τραγουδοποιών.

Ήταν συνθέτες στις ταινίες The Angry German Kid Show, Angry German Kid Goes to Indonesia, Beck: E-Pro, Paranoia: PS2, Le Nu, Fight Club, Beastie Boys: Shadrach

ήταν παραγωγοί στις ταινίες Def Jef Feat. Etta James: Droppin’ Rhymes on Drums, Def Jef: Give It Here (Music Video) (producer)

έκαναν τη μουσική υπόκρουση στις ταινίες και σειρές Hide HideMusic department, Beastie Boys: Video, Ted Lasso, Diminishing Returns, Glastonbury 2016, The Blacklist, Howard Ste- Ιδιαίτερα μαθήματα, Orgazmo, Saturday Night Live, Who Killed the Electric Car?, Neon Genesis Evangelion: ReDeath,

Dust Brothers

Η σκηνή που έχει αφήσει εποχή για την μουσική τους είναι η: https://youtu.be/jbWHZwD5rGQ

Το “Where Is My Mind?” είναι ένα τραγούδι του αμερικανικού ροκ συγκροτήματος Pixies. Ψηφίστηκε νούμερο 29 στη μουσική δημοσκόπηση “Hotest 100 όλων των εποχών” αφού έγινε διάσημο χάρης τη ταινία που διάλεξα για θέμα της εργασίας μου.

Ηχητικά εφέ ταινίας :

Αυτή η εργασία με έκανε να προσέξω τη ηχητική υπόκρουση της αγαπημένης μου ταινίας που δε είχα δώσει ποτέ βάση ποτέ ξανά, ενώ έκανα από μονή μου ερευνά πάνω στη ταινία χωρίς να χρειάζεται να τη προσθέσω στη εργασία μου, έτσι είδα τη ταινία σε βάθος και την κατάλαβα καλύτερα.

Benny Andersson στην ταινία Mamma Mia (2008)

Trailer: Mamma Mia! - Official® Trailer

Η ρομαντική ταινία Mamma Mia δημοσιεύτηκε το 2008, σκηνοθετημένη από την Phyllida Lloyd και γραμμένη από την Catherine Johnson. Τα γυρίσματα πήρανε μέρος στη Ελλάδα και συγκεκριμένα στην Σκόπελο. Στην ταινία συμμετείχαν εξαιρετικοί και ταλαντούχοι ηθοποιοί όπως ο Colin Andrew, η Meryl Streep, και η Amanda Seyfried. Η Mamma Mia ήταν υποψήφια για 25 διαφορετικά Όσκαρ αλλά βραβεύτηκε με 15. Περισσότερες πληροφορίες για τα Όσκαρ εδώ: https://www.imdb.com/title/tt0795421/awards

Η ταινία περιέχει 26 διαφορετικές μουσικές από τις οποίες ο Benny Andersson έχει συνθέσει τις 25. Ο Benny Andersson γεννημένος το 1946 στη Σουηδία έχει υπό την κατοχή του 2 Όσκαρ. Ήταν μέλος της μπάντας “The Hep Stars” και έχει συνθέσει μουσική και για άλλες ταινίες όπως στο “Chess” και στο “Kristina fran Duvemαla.

Το main τραγούδι της ταινίας το οποίο έχει και την περισσότερη δημοσιότητα είναι τo Mamma Mia, Mamma Mia! (2008) - Mamma Mia (Here I Go Again)| Movieclips

Γενικότερα η ταινία δεν έχει κάποιο συγκεκριμένο soundtrack αλλά αυτό το τραγούδι ακούγεται δύο φορές κατά την διάρκεια της ταινίας. Σαν θεατής που ακούει για πρώτη φορά αυτό το τραγούδι, με κάνει να καταλαβαίνω ότι αυτή η γυναίκα έχει να αντιμετωπίσει 3 άντρες και δεν μπορεί να αποφασίσει τι να κάνει. Είναι ένα τραγούδι με ροή, ζωντάνια και επανάληψη.

Ένα άλλο τραγούδι που έχει κάνει ο ίδιος συνθέτης είναι το Honey Honey αφού συνοδεύεται με μία καταπληκτική σκηνή και υποκριτική. Το τραγούδι ξεκινάει, σταματάει και ξανασυνεχίζει κάνοντας μια μικρή παύση για να εξηγήσει περισσότερο την κατάσταση, κάνοντας το να μου κινεί περισσότερο την περιέργεια.
https://www.youtube.com/watch?v=05qid4p_cfw
Η ταινία δυστυχώς δεν υπάρχει κάπου για να την δεις δωρεάν οπότε δεν μπορώ να δώσω περισσότερες πληροφορίες για τις σκηνές (Πρώτη/Δεύτερη Προβολή).

Alan Silvestri στην ταινία Αvengers: Infinity War του έτους 2018

Θ. Ι. (Γ θεάτρου), 5 Φεβρουαρίου 2022

Marvel Studios’ Avengers: Infinity War Official Trailer

Η ταινία έκανε πρεμιέρα στο Λος Άντζελες στις 23 Απριλίου του 2018 και κυκλοφόρησε στις ΗΠΑ στις 27 Απριλίου. Σκηνοθετήθηκε από τους Άντονι και Τζο Ρούσο και γράφτηκε από τους Κρίστοφερ Μάρκους και Στίβεν ΜακΦίλι. Πρωταγωνιστούν οι Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ, Κρις Χέμσγουορθ, Μαρκ Ράφαλο, Κρις Έβανς, Σκάρλετ Τζοχάνσον, Μπένεντικτ Κάμπερμπατς, Ντον Τσιντλ, Τομ Χόλλαντ, Τσάντγουικ Μπόουσμαν, Πολ Μπέτανι, Ελίζαμπεθ Όλσεν, Άντονι Μακί, Σεμπάστιαν Σταν, Ντανάι Γκουρίρα, Λετίσια Ράιτ, Ντέιβ Μπατίστα, Ζόε Σαλντάνα, Τζος Μπρόλιν και Κρις Πρατ. Τα οπτικά εφέ της ταινίας είχαν υποψηφιότητες στα 91α Βραβεία Ακαδημίας, στα 24α Βραβεία Critics’ Choice και στα 72α Βραβεία Βρετανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου. Στην ταινία, οι Εκδικητές και οι Φύλακες του Γαλαξία προσπαθούν να αποτρέψουν τον Θάνος από το να συλλέξει τις έξι παντοδύναμες Λίθους της Αιωνιότητας για να σκοτώσει τη μισή ζωή στο σύμπαν.

Ο Συνθέτης

Ο Άλαν Άντονι Σιλβέστρι, γεννημένος στις 26 Μαρτίου 1950, είναι Αμερικανός συνθέτης και μαέστρος κινηματογραφικών και τηλεοπτικών παρτιτούρων. Οι τίτλοι του περιλαμβάνουν τη σειρά ταινιών Back to the Future, Predator, Forrest Gump, Who Framed Roger Rabbit, The Polar Express, The Abyss και αρκετές ταινίες του Marvel Cinematic Universe, συμπεριλαμβανομένων πολλών από τις ταινίες Avengers. Είναι δύο φορές υποψήφιος για Όσκαρ και Χρυσή Σφαίρα και τρεις φορές βραβείο Saturn και δύο φορές Primetime Emmy παραλήπτης.

Ανάλυση

1η σκηνή: (2:6:30-2:8:30) “I Feel You” Η συγκεκριμένη σκηνή κάνει τον θεατή να νιώσει λύπη προς τους χαρακτήρες για την κατάσταση που βρίσκονται και πιο συγκεκριμένα για την Wanda και τον Vision. Η μουσική κάνει την σκηνή ακόμη πιο συγκινητική καθώς ο Σιλβέστρι με τον αργό ρυθμό στην αρχή που στη συνέχεια γίνεται πιο έντονος προσπαθεί να περάσει στους θεατές τα ίδια έντονα συναισθήματα που νιώθουν και οι ίδιοι οι χαρακτήρες. Link: https://www.youtube.com/watch?v=Aep6kkAvnU4

2η σκηνή: (1:39:49-1:42:00) “Charge!” Αυτή η σκηνή αντιθέτως κάνει τον θεατή να νιώσει αγωνία για τους χαρακτήρες που βρίσκονται σε αυτή την μεγάλη σύγκρουση. Πάλι εδώ ο Σιλβέστρι με την βοήθεια της μουσικής δείχνει την δράση και το χάος που συμβαίνουν στη σκηνή και συμβάλει στην αλλαγή της ψυχολογίας των θεατών. Link: https://www.youtube.com/watch?v=TMJ3kkj0HS8

Avengers: Infinity War (Original Motion Picture Soundtrack)

Aρ. Τίτλος Διάρκεια
1. “The Avengers” 0:25
2. “Travel Delays” 2:43
3. “Undying Fidelity” 5:05
4. “He Won’t Come Out” 2:35
5. “We Both Made Promises” 2:22
6. “Help Arrives” 4:21
7. “Hand Means Stop” 2:37
8. “You Go Right” 4:26
9. “Family Affairs” 3:51
10. “What More Could I Lose?” 3:36
11. “A Small Price” 3:17
12. “Even for You” 2:14
13. “More Power” 4:07
14. “Charge!” 3:28
15. “Forge” 4:22
16. “Catch” 6:04
17. “Haircut and Beard” 3:02
18. “A Lot to Figure Out” 2:01
19. “The End Game” 2:17
20. “I Feel You” 2:48
21. “What Did It Cost?” 2:25
22. “Porch” 0:59
23. “Infinity War” 2:35

Επίλογος

Μου άρεσε πολύ η συγκεκριμένη εργασία γιατί έμαθα καινούρια πράγματα για μια από τις αγαπημένες μου ταινίες και για τον συνθέτη που έδωσε ζωή σε αυτές τις σκηνές με την όμορφη μουσική του.

Alexandre Michel Gérard Desplat, THE FRENCH DISPATCH (2021)

Ο. Ε.(Γ Θεάτρου), 5 Φεβρουαρίου 2022

Το French Dispatch είναι μια αμερικανική κωμωδία ανθολογίας του 2021 σε σενάριο, σκηνοθεσία και παραγωγή του Wes Anderson από μια ιστορία που συνέλαβε με τους Roman Coppola, Hugo Guinness και Jason Schwartzman. Διαθέτει ένα μεγάλο καστ συνόλου και ακολουθεί τρεις διαφορετικές ιστορίες καθώς το γαλλικό ξένο γραφείο της φανταστικής εφημερίδας Liberty, Kansas Evening Sun δημιουργεί το τελευταίο του τεύχος, λόγω του θανάτου του εκδότη του. Η ταινία γυρίστηκε στην Angoulême, Charente, France.

Μια ανθολογία ιστοριών δομημένη σαν περιοδικό, το «The French Dispatch» αφηγείται την ιστορία μιας αγγλόφωνης έκδοσης «New Yorker» που εδρεύει στη φανταστική πόλη Ennui-sur-Blasé της Γαλλίας. Ένας κριτικός τέχνης (Tilda Swinton) περιγράφει έναν τρελό καλλιτέχνη (Benicio Del Toro) και τη μούσα του δεσμοφύλακα (Léa Seydoux). Μια δημοσιογράφος (Frances McDormand) βοηθά έναν νεαρό επαναστάτη φοιτητή που ονομάζεται Zeffirelli (Timothée Chalamet). Ένας συγγραφέας τροφίμων (Τζέφρι Ράιτ) μπλέκεται σε ένα σχέδιο απαγωγής. Το καστ γεμίζει με αναγνωρίσιμους ηθοποιούς, όπως ο Bill Murray, ο Owen Wilson, ο Willem Dafoe, η Elisabeth Moss, ο Edward Norton, ο Tony Revolori, ο Bob Balaban, η Lyna Khoudri, ο Stephen Park.

Το soundtrack της ταινίας είναι από τον Alexandre Michel Gérard Desplat (γεννήθηκε 23 Αυγούστου 1961) Γάλλο συνθέτη και μαέστρο ταινιών. Έχει κερδίσει πολλά βραβεία συμπεριλαμβανομένων δύο Όσκαρ, για τις μουσικές του παρτιτούρες στις ταινίες The Grand Budapest Hotel και The Shape of Water, και έχει λάβει εννέα επιπλέον υποψηφιότητες για Όσκαρ, δέκα υποψηφιότητες César  (κερδίζοντας τρία βραβεία), δέκα υποψηφιότητες BAFTA  (κερδίζοντας τρεις φορές), ένδεκα υποψηφιότητες για Χρυσές Σφαίρες (κερδίζοντας δύο) και δέκα υποψηφιότητες Grammy (κερδίζοντας δύο).

Ο Desplat έχει συνθέσει παρτιτούρες για ένα ευρύ φάσμα ταινιών, συμπεριλαμβανομένου του low-budget independent productions και μεγάλης κλίμακας blockbusters, όπως The Queen, The Golden Compass, The Curious Case of Benjamin Button, The Twilight Saga: New Moon, Fantastic Mr. Fox, Harry Potter and the Deathly Hallows – Part 1 & Part 2, Little Women, The King’s Speech, The Danish Girl, The Imitation Game, Moonrise Kingdom, Argo, Rise of the Guardians, Zero Dark Thirty, The Midnight Sky, Godzilla, Philomena, Unbroken, The Secret Life of Pets, Isle of Dogs, και The French Dispatch.

Το soundtrack της ταινίας περιλαμβάνει τα παρακάτω κομμάτια:

Αρ. Τίτλος Καλλιτέχνης Διάρκεια
1. “Obituary” Alexandre Desplat 03:30:00
2. “After You’ve Gone” (from Sadie McKee) Gene Austin with Candy and Coco 01:07:00
3. “Simone, Naked, Cell Block J. Hobby Room” Desplat 02:54:00
4. “Fiasco” Gus Viseur 02:58:00
5. “Moses Rosenthaler” Desplat 02:29:00
6. “I’ve Seen That Face Before (Libertango)” Grace Jones 04:30:00
7. “Mouthwash de Menthe” Desplat 01:56:00
8. “Sonata for Mandolin and Guitar A-Dur, K. 331 Andante Grazioso con Variation VI. Variation 5 – Adagio” Boris Björn Bagger and Detlef Tewes 03:34:00
9. “Cadazio Uncles and Nephew Gallery” Desplat 01:56:00
10. “Inseguimento al Taxi (The Chase)” (from Scent of Mystery) Mario Nascimbene 02:40:00
11. “The Berensen Lectures at the Clampette Collection” Desplat 01:51:00
12. “L’ultima volta” (from I malamondo [it]) Ennio Morricone 02:34:00
13. “Tu m’as trop menti” Chantal Goya 01:47:00
14. “J’en déduis que je t’aime” Charles Aznavour 03:05:00
15. “Fugue No. 2 in C minor (The Well-Tempered Clavier, Book 2, BWV 871)” The Swingle Singers 01:19:00
16. “Adagio” (from Comptes à rebours [fr]) Georges Delerue 03:13:00
17. “Police Cooking” Desplat 01:49:00
18. “The Private Dining Room of the Police Commissioner” Desplat 05:10:00
19. “Kidnappers Lair” Desplat 02:01:00
20. “A Multi-Pronged Battle Plan” Desplat 01:37:00
21. “Blackbird Pie” Desplat 00:53:00
22. “Commandos, Guerillas, Snipers, Climbers and the Jeroboam” Desplat 00:52:00
23. “Animated Car Chase” Desplat 01:52:00
24. “Lt. Nescaffier (Seeking Something Missing…)” Desplat 01:56:00
25. “Aline” Jarvis Cocker 03:32:00

Θέμα “Kidnappers Lair”

Το θέμα “Kidnappers Lair” συνοδεύει την σκηνή όπου ο Τζίτζι, γιός του επιτρόπου της αστυνομίας έχει απαχθεί και κρατείται σε μια ντουλάπα, στο κρησφύγετο των απαγωγέων. Τον παρακολουθούν και άλλες ομάδες ντόπιων απατεώνων. Η αρχηγός μιας συμμορίας χορευτριών του καμπαρέ του κάνει παρέα, και καθώς ο Τζίτζι προσπαθεί να γίνει φίλος της δεν πιστεύει ότι είναι τόσο κακή. Εν τω μεταξύ, αρχίζει να στέλνει ένα μήνυμα με κώδικα Μορς, που είναι ένα από τα ασυνήθιστα ενδιαφέροντά του. Το μήνυμα λαμβάνεται από την αστυνομία, και αναφέρει «Στείλτε τον μάγειρα», που σημαίνει τον μεγάλο σεφ Nescaffier. Ο επίτροπος εμπνέεται ένα σχέδιο, ενώ γευματίζει με τις δημιουργίες του σεφ, σύμφωνα με το οποίο ο Nescaffier ετοιμάζει φαγητό για τους εγκληματίες και τον Gigi, στο οποίο έχει βάλει δηλητήριο στα ραπανάκια, γνωρίζοντας ότι ο Gigi περιφρονεί εντελώς αυτό το φαγητό. Ο Nescaffier παίρνει εντολή να φάει πρώτα το φαγητό, και το κάνει, έτσι οι άλλοι εγκληματίες το τρώνε και πεθαίνουν από το δηλητήριο, αλλά ο Nescaffier τελικά σώζεται. Δυστυχώς, ο σοφέρ μισεί και αυτός τα ραπανάκια και παίρνει τον Gigi μαζί του. Αυτό οδηγεί σε μια άγρια ​​καρτουνίστικη καταδίωξη με αυτοκίνητο στους δρόμους, που τελειώνει με τον Τζιτζι να πηδά στο αυτοκίνητο του πατέρα του ενώ ο Σοφέρ πέφτει από το δρόμο προς τον θάνατό του.

Το μουσικό θέμα με εκνευριστικό ρυθμό (ρυθμικά τύμπανα και πινελιές κλαρινέτου), με τζάζ επιρροές κλιμακώνει την ένταση της σκηνής.

Επίλογος

Η ταινία έχει εξαιρετική αισθητική, φωτογραφία και η μουσική δένει απόλυτα με το σύνολο. Η εργασία μου έδωσε την ευκαιρία να ακούσω πιο προσεκτικά τη μουσική της ταινίας ανεξάρτητα από την εικόνα.

Πηγές

https://www.imdb.com/title/tt8847712/?ref_=vp_back

https://www.latimes.com/entertainment-arts/movies/story/2021-10-22/wes-anderson-french-dispatch-music-jarvis-cocker

https://www.udiscovermusic.com/news/french-dispatch-soundtrack-alexandre-desplat/ https://www.athinorama.gr/cinema/cinema-reviews/2552452/i_galliki_apostoli_/ https://moviemusicuk.us/2021/11/09/the-french-dispatch-alexandre-desplat/

Lisa (Risa Oribe), στην σειρά Demon Slayer του Koyoharu Gotouge

Π. Χ. (Γ Θεάτρου), 1 Φεβρουαρίου 2022

Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba Trailer 1 (σεζόν 1)

Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba | OFFICIAL TRAILER (σεζόν 2)

Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba (στο ιαπωνικό πρωτότυπο: Kimetsu no Yaiba) είναι μια ιαπωνική σειρά manga που γράφτηκε και σχεδιάστηκε από τον Koyoharu Gotouge. Η ιστορία λέει τις περιπέτειες του Tanjiro Kamado, ενός αγοριού που θέλει να γίνει δολοφόνος δαίμονα μετά τη σφαγή της οικογένειάς του και η νεότερη αδερφή του Nezuko έχει μετατραπεί σε δαίμονα. Το manga δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Shueisha Weekly Shonen Jump από τον Φεβρουάριο του 2016 έως τον Μάιο του 2020, με όλα τα κεφάλαια να συλλέγονται σε 23 τόμους tankobon.

Η Risa Oribe γεννήθηκε στις 24 Ιουνίου 1987 (34 ετών) στην Ιαπωνία. Η LiSA, μια Γιαπωνέζα τραγουδίστρια της ποπ πιο γνωστής με το καλλιτεχνικό της όνομα, αναδείχθηκε ως μέλος της φανταστικής ομάδας Girls Dead Monster στη σειρά anime Angel Beats! Με το μίνι άλμπουμ Letters to U, έκανε το σόλο ντεμπούτο της το 2011.

Τα βραβεία και διάσημα έργα της:

Category Year Nominee(s)/work(s) Result
63rd Japan Record Awards 2021 Song of the Year “Akeboshi” Won
Newtype Anime Awards 2017 Best Theme Song “Catch the Moment” (from Sword Art Online The Movie: Ordinal Scale) Won
34th Japan Gold Disc Award 2020 Best 5 Songs by Download “Gurenge” Won
39th JASRAC Awards 2021 Domestic Works “Gurenge” Won
Newtype Anime Awards 2019 Best Theme Song “Gurenge” (from Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba) Won
62nd Japan Record Awards 2020 Grand Prix “Homura” (from Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba the Movie: Mugen Train) Won
6th Crunchyroll Anime Awards 2022 Best Ending “Shirogane” (from Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba – Mugen Train Arc.) TBA
Billboard Japan Music Awards 2012 Animation Artist of the Year LiSA Nominated

Το τραγούδι που επέλεξα : Gurenge

Το “Gurenge” ηγήθηκε του Billboard Japan’s Hot Animation of the Year και έφτασε στο Νο. 3 της λίστας Japan Hot 100 στο τέλος του έτους. Απόσπασμα από συνέντευξη με την Lisa για το Gurenge >“Προσπαθώ πάντα να αντιμετωπίζω το anime με ειλικρινή τρόπο και να το σκέφτομαι πολύ και να τραγουδώ αυτό που νιώθω αυθεντικό με ασυμβίβαστο τρόπο. Τα αρχικά γραφικά δημιουργούνται συνήθως μετά την ολοκλήρωση του τραγουδιού μου, επομένως η δυσκολία και η ελκυστικότητα της διαδικασίας έγκειται στο μέρος όπου ερμηνεύω το αρχικό manga ή οτιδήποτε άλλο για να συνθέσω τη μουσική με βάση αυτό που φαντάζομαι από αυτό. Φαίνεται ότι τα ολοκληρωμένα γραφικά είναι μια συνεργασία με το anime και τους ανθρώπους που συμμετέχουν στη δημιουργία του.” >

Ανάλυση:

[0:1]-[0:33] Στην πρώτη σκηνή, δείχνει τον πρωταγωνιστή από διαφορετικά πλάνα από κοντινές και μακρινές αποστάσεις μόνο του. Έχει αποφασηστικό βλέμμα και είναι έτοιμος να ρισκάρει την ζωή του. Ανοίγει τα μάτια του και αρχίζει να τρέχει στο γρασίδι. Τον δείχνει να πέφτει πάνω αλλά να ξανασηκώνεται πιο δυνατός αυτήν την φορά. Συνεχίζει ακόμη και αν είναι γεμάτος μελανιές.

[0:34-] [1:29] Στην δεύτερη σκηνή, παρουσιάζονται και άλλα πρόσωπα που πρόκειται να γνωρίσει ο πρωταγωνιστής στο μέλλον. Άλλους τους δείχνει από κοντά ενώ άλλους απομακρυσμένους. Άλλοι φιλικοί με χαμόγελα στα πρόσωπά τους ενώ άλλοι θυμωμένοι, που διψάνε για εκδίκηση.

Το τραγούδι αυτό, μιλάει για την ζωή του πρωταγωνιστή. Λέει πως πέρασε εμπόδια σαν μυτερά ακονισμένα μαχαίρια. Όμως έπειτα αναφέρει, το ποσό όλα αυτά τα εμπόδια και η θλίψη κυρίως, τον έκαναν αυτό που είναι σήμερα. Έχει γίνει παντοδύναμος. Ποτέ δεν θα τα βάλει κάτω ό,τι και αν γίνει. Γιατί πλέον είναι ένα λουλούδι ανθισμένο. Μας περνάει μηνύματα συγκινητικά και αλλάζουν τον τρόπο της σκέψης και της οπτικής μας. Πως κάθε εμπόδιο, μας κάνει πιο δυνατούς.

John Morris, στην Ταινία: Dirty Dancing του 1987

Official Trailer - Patrick Swayze, Jennifer Grey Movie HD

Η αμερικανική ταινία Dirty Dancing είναι μια ρομαντική ταινία του 1987. Το σενάριο είναι γραμμένο από την Eleanor Bergstein και σε σκηνοθεσία Emile Ardolino.Οι πρωταγωνιστές της ταινίας είναι ο Patrick Swayzes στο ρόλο του Johny και η Jennifer Gray στο ρόλο της Μπέιμπι.

John Leonard Morris

Ο John Leonard Morris ήταν αμερικανικός συνθέτης ταινιών, τηλεόρασης και Broadway, arranger χορού, μαέστρος και εκπαιδευμένος πιανίστας συναυλιών.

Λίστα εργογραφίας:

Ταινίες

  1. The Blackwater Lightship (2004) (TV)
  2. The Lady in Question (1999) (TV)
  3. Murder in a Small Town (1999) (TV)
  4. Ellen Foster (1997) (TV)
  5. World War II: When Lions Roared (1994) (TV)
  6. Scarlett (1994) (TV)
  7. Life Stinks (1991)
  8. Stella (1990)
  9. Coach (composer: main theme) (1989–97)
  10. Second Sight (1989)
  11. The Wash (1988)
  12. Dirty Dancing (1987)
  13. Ironweed (1987)
  14. Spaceballs (1987)
  15. Haunted Honeymoon (1986)
  16. Clue (1985)
  17. The Doctor and the Devils (1985)
  18. Johnny Dangerously (1984)
  19. The Woman in Red (1984)
  20. To Be or Not to Be (1983)
  21. Yellowbeard (1983)
  22. Table for Five (1983)
  23. History of the World: Part I (1981)
  24. The Elephant Man[6] (1980, Oscar nomination)
  25. In God We Tru$t (1980)
  26. The Scarlet Letter (PBS mini-series 1979/80)
  27. The In-Laws (1979)
  28. High Anxiety (1977)
  29. The World’s Greatest Lover (1977)
  30. The Last Remake of Beau Geste (1977)
  31. Silent Movie (1976)
  32. The Adventure of Sherlock Holmes’ Smarter Brother (1975)
  33. Blazing Saddles (1974)
  34. Young Frankenstein (1974)
  35. Bank Shot (1974)
  36. The Twelve Chairs (1970)
  37. The Gamblers (1970)
  38. The Producers (1967)
  39. A Time for Singing (Broadway Musical, 1966)
  40. The French Chef (second theme) (1963)

Άλμπουμ:

  1. The Elephant Man (1980)
  2. Spaceballs (1987)
  3. Live at Woodstock (2019)

Διακρίσεις:

Υποψηφιότητες: Όσκαρ Καλύτερης πρωτότυπης μουσικής επένδυσης, Όσκαρ Καλύτερου πρωτότυπου τραγουδιού.

Καταγραφή ηχητικών γεγονότων μέσα στην ταινία:

Σκηνή πρώτη:

1 [ 14.00| 14.10 ] Εξωτερική εικόνα. 2 πρόσωπα συζητούν| φωνές από την αίθουσα χορού.

2 [ 14.11| 15.02 ] Η πρωταγωνίστρια με τον ξάδερφο της προχωρούν προς την αίθουσα χορού| η πόρτα ανοίγει, ήχος τραγουδιού σε ρυθμούς λάτιν

3 [ 15.03| 17.24 ] Τα δυο ξαδέρφια παρακολουθούν τον χορό και τις χορευτικές κινήσεις των χορευτών| τραγούδι λάτιν, φωνές, γέλια

4 [ 17.25| 19.40 ] Ο δάσκαλος χορού μαθαίνει στην πρωταγωνίστρια βασικές χορευτικές κινήσεις| φωνές, γέλια, ο χορευτής εξηγεί τα βήματα στην πρωταγωνίστρια, ήχος τραγουδιού

Σκηνή δεύτερη:

1 [ 1.23.01| 1.24.06 ] Ο πρωταγωνιστής αρπάζει την πρωταγωνίστρια από το χέρι και την οδηγεί στην σκηνή| τραγούδι χορωδίας

2 [ 1.24.07| 1.25.08 ] Ο πρωταγωνιστής μιλά στο κοινό και τοποθετείται ο δίσκο με το τραγούδι| τελικό τραγούδι

3 [ 1.26.38| 1.30.58 ] Αρχίζει ο τελικός χορός με τον οποίο τελειώνει και η ταινία| χειροκροτήματα

Ανάλυση:

Περίληψη ταινίας: Η νεαρή Φράνσις Χάουζμαν ξεκινά τις καλοκαιρινές διακοπές της με την αδελφή της και τους συντηρητικούς γονείς της στη κατασκήνωση που πηγαίνουν κάθε χρόνο. Ένα ακόμα βαρετό καλοκαίρι προβλέπεται για τη Φράνσις μέχρι τη στιγμή που γνωρίζει τον Τζόνι, τον δάσκαλο χορού της κατασκήνωσης. Μια ξαφνική εγκυμοσύνη φέρνει την παρτενέρ του σε δύσκολη θέση αφού λόγω αυτής δεν θα μπορέσει να συμμετάσχει στον τελικό χορό της κατασκήνωσης. Από την τελική αυτή παράσταση όμως εξαρτάται και η πληρωμή του νεαρού χορευτή αλλά και το αν θα κρατήσει αυτή την πολύτιμη θέση, για εκείνον. Έτσι η νεαρή παίρνει την θέση της παρτενέρ και μετά από πολλές ώρες προβών και αποτυχημένων προσπαθειών, αφού η ίδια δεν έχει ιδέα από χορό τελικά είναι εκείνη που θα σώσει την θέση του νέου αλλά και θα τον ερωτευτεί.

Η συγκεκριμένη σκηνή της ταινίας ονομάζεται ‘ The hungry eyes – dance scene’. Ουσιαστικά οι στίχοι του τραγουδιού περιγράφουν την σκηνή. Στην συγκεκριμένη σκηνή της ταινίας ο σκηνοθέτης θέλει μέσα από ένα μικρό κλιπ να περάσει στους θεατές ένα μεγάλο χρονικό διάστημα. Οι θεατές βλέπουν ουσιαστικά μέσα σε λίγα λεπτά ένα χρονικό διάστημα 2 εβδομάδων ( το χρονικό διάστημα των καλοκαιρινών διακοπών της πρωταγωνίστριας ) όπου οι δυο πρωταγωνιστές κάνουν πρόβες για την τελική καλοκαιρινή παράσταση της κατασκήνωσης. Το τραγούδι είναι ένα ερωτικό κομμάτι που όπως προαναφέρθηκε περιγράφει μέσα από τους στίχους του το τι συμβαίνει στην ταινία. Δημιουργεί στον θεατή μια καθηλωτική αίσθηση ενώ ταυτόχρονα με την μουσική του αλλά και με την εικόνα της ταινίας, φυσικά κάνει τον θεατή να λησμονεί, να ζηλεύει και να ερωτεύεται με τα χρόνια εκείνα αλλά και με το ίδιο το ζευγάρι. Το συγκεκριμένο μουσικό κομμάτι συνδέεται θαυμάσια με την εικόνα και δημιουργεί ένα όμορφο αποτέλεσμα όπου ο θεατής απολαμβάνει συγκινημένος.

Η συγκεκριμένη σκηνή της ταινίας ονομάζεται ‘ final dance’ ‘ενώ το τραγούδι που την συνοδεύει: ‘Time of my life’. Η σκηνή είναι η τελευταία της ταινίας όπου οι θεατές βλέπουν την τελική καλοκαιρινή παράσταση που παρουσιάζουν οι δύο πρωταγωνιστές. Για ακόμη μια φορά το τραγούδι περιγράφει την σκηνή μέσα από τους στίχους του αφού ουσιαστικά το ερωτευμένο ζευγάρι ζει την στιγμή της ζωής του! Είναι μια πολύ συγκινητική στιγμή και η μουσική του τραγουδιού δίνει μια παραπάνω νότα συγκίνησης για τους θεατές. Μια ταινία του 80’, στιγμές έρωτα, χαμόγελων και χορού και το κομμάτι σε συνδυασμό με την μουσική συνοδεύει τον χορό και παροτρύνει τους θεατές να κάνουν το ίδιο, δηλαδή να χορέψουν! Εξάλλου το τραγούδι είναι αρκετά δημοφιλής πλέον και ο ρυθμός του δηλώνει από μόνος του χορό και διασκέδαση.

Επίλογος-πηγές:

Η ταινία Dirty Dancing είναι η αγαπημένη μου ταινία και αυτός ήταν και ο λόγος που την επέλεξα. Η μουσική που την συνοδεύει κάνει την ταινία ακόμη πιο ενδιαφέρουσα και πρωτότυπη. Η διαδικασία της εργασίας ήταν αρκετά χρονοβόρα όμως από μέρους μου πραγματοποιήθηκε με πολύ διάθεση και ενδιαφέρον. Από την στιγμή που αναζητούσα πληροφορίες για μια ταινία αγαπημένη αυτομάτως και η εργασία γίνονταν ευχάριστη διαδικασία. Έμαθα αρκετά καινούρια πράγματα και πληροφορίες για την ταινία. Τέλος αυτό που θα ήθελα να μοιραστώ είναι το link από το βίντεο της τελευταίας σκηνής της ταινίας. Οι πρωταγωνιστές χορεύουν στον ρυθμό του αρκετά γνωστού τραγουδιού ‘Time of my life’:

Time of my life

DARIO MARIANELLI ΣΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ ΠΕΡΗΦΑΝΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΚΑΤΑΛΗΨΗ 2005

Τ. Μ. (Γ Θεάτρου), 1 Φεβρουαρίου 2022

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΤΑΙΝΙΑΣ:

To ‘’Περηφάνια και Προκατάληψη’’ (Pride And Prejudice) είναι μια ρομαντική δραματική ταινία του 2005 σε σκηνοθεσία του Τζο Ράιτ. Η ταινία είναι βασισμένη στο ομώνυμο μυθιστόρυμα της Τζέιν Ώστεν, το οποίο δημοσιεύτηκε το 1813.

ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ: Kίρα Νάιτλι, Μάθιου Μακφάντιεν, Ρόζαμουντ Πάικ, Σάιμον Γουντς.

ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ: Η ταινία έχει διακριθεί με πολλά βραβεία. Ορισμένα από αυτά είναι: Όσκαρ Α’ γυναικείου ρόλου, Όσκαρ καλύτερης σκηνογραφίας, Όσκαρ Καλύτερης Πρωτότυπης Μουσικής κλπ.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΝΤΑΡΙΟ ΜΑΡΙΑΝΕΛΛΙ:

Ο Ντάριο Μαριανέλλι, γεννήθηκε στις 21 Ιουνίου 1963 και είναι Ιταλός συνθέτης γνωστός για τις συχνές συνεργασίες του με τον σκηνοθέτη Τζο Ράιτ.

ΑΛΛΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΠΟΥ ΣΥΝΕΘΕΣΕ: Β για βεντέτα(2005), Εξιλέωση(2007), Άννα Καρέννινα(2012) κλπ.

ΑΛΛΑ ΕΡΓΑ ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΑΙΝΙΕΣ: Ο συγκεκριμένος καλλιτέχνης συνθέτει έργα μόνο για ταινίες.

ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ: Όσκαρ Καλύτερης Πρωτότυπης Μουσικής, Βραβείο Χρυσής Σφαίρας,World Soundtrack Βραβεία με την ταινία Εξιλέωση (2008).

ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΚΗΝΩΝ:

ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΚΗΝΗΣ:

ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΣΚΗΝΗ ΑΠΟ ΤΑΙΝΙΑ:

ΤΙ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΜΟΥ ΠΡΟΚΑΛΕΙ: Παρόλο που η αίθουσα που βρίσκονται οι ήρωες είναι γεμάτη κόσμο, φαντάζει σαν να υπάρχουν μόνο αυτή. Μέσω των διαφόρων στιγμών ανάμεσα στα δύο πρόσωπα, η μουσική μας φαίνεται σαν να γίνεται πιο δυνατή, ενώ στην πραγματικότητα παραμένει στην ίδια ένταση. Η μελωδία είναι απλή και ρομαντική, με έντονη τη συμμετοχή του βιολιού και ταιριάζει κατάλληλα στην συγκεκριμένη σκηνή. Αντικατοπτρίζει το πάθος ανάμεσα στους πρωταγωνιστές, το οποίο, ενώ είναι απλό και γλυκό, είναι έντονο και προκαλεί έξαψη.

ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΚΗΝΗΣ:

ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΣΚΗΝΗ ΑΠΟ ΤΑΙΝΙΑ:

ΤΙ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΜΟΥ ΠΡΟΚΑΛΕΙ: Η σκηνή αυτή μας παρουσιάζει το γεγονός την συνειδητοποίησης. Ξεκινάει αργά, καθώς στην αρχή δεν μας φαίνεται κάτι σοκαριστικό. Στην συνέχεια, η ένταση γίνεται περισσότερη καθώς μαθαίνουμε την αλήθεια, η οποία αναιρεί τις προηγούμενες μας πεποιθήσεις. Τέλος, υπάρχει η κορύφωση, η στιγμή που μετανιώνουμε που κρίναμε λανθασμένα. Η μελωδία εκφράζει πλήρως τις συναισθηματικές εναλλαγές της ηρωίδας.

ΕΠΙΛΟΓΟΣ:

Ήταν μία ευχάριστη για εμένα εργασία καθώς ανέλυσα σκηνές από μία από τις αγαπημένες μου ταινίες. Συλλογιζόμενη τις μελωδίες συνειδητοποίησα ότι η σύνθεση των συγκεκριμένων κομματιών δεν είναι τυχαία αφού έχουν έναν κρυφό σκοπό να εξηγήσουν την σκηνή από διαφορετική προσέγγιση εκτός από την οπτική που μας προσφέρεται μέσω της ταινίας.

Steve Morrre, The guest, 2014

Τ. Λ. (Γ Θεάτρου), 1 Φεβρουαρίου 2022

The Guest Official Trailer #1 (2014) - Dan Stevens Thriller HD

Η ταινία “the guest” είναι ένα αμερικανικό θρίλερ του 2014 σε σκηνοθεσία Άνταμ Γουίνγκαρντ και σενάριο Σάιμον Μπάρετ. Στην ταινία πρωταγωνιστούν οι Νταν Στίβενς και Μάικα Μονρόε με δεύτερο καστ που περιλαμβάνει τους Λελαντ Όρσε, Σίλα Κέλι, Μπρένταν Μέγιερ και Λανς Ρέντικ. Τέλος έχει διακριθεί ως καλύτερη ταινία στα βραβεία: BloodGuts UK Horror Awards 2014, Detroit Film Critics Society 2014, Empire Awards 2015, Βραβεία Golden Schmoes 2014, βραβεία Independent Spirit 2015 Bpaßɛia Saturn 2015.

Συνθέτης της μουσικής:

Ο Μουρ έχει συνεργαστεί με τους Microwaves, Red Sparowes, Lair of the Minotaur, Ghost, Goblin, Maserati, Municipal Waste, Sally Shapiro και Panthers. Έχει γράψει soundtrack για ταινίες χαμηλού προϋπολογισμού, συμπεριλαμβανομένων των Gutterballs και Star Vehicle με το όνομα Gianni Rossi. Τέλος, το έργο του δεν έχει αναγνωριστεί σημαντικά.

Πηγές για την μουσική του έργου:

Δεν βρήκα κάποια κριτική σχετικά με την μουσική αυτής της ταινίας.

Καταγραφή των ηχητικών γεγονότων:

Ο συνολικός χρόνος που ακούμε αυτά τα διαφορετικα soundtrack σε πολλές σκηνές (διάφορα σημεία) του θρίλερ είναι 1:00:33. Παρακάτω αναφέρονται με την σειρά στην οποία ακούγονται τα soundtrack και περιέχονται οι ονομασίες τους, ο συνθέτης τους και ο χρόνος που διαρκούν:

  1. “Haunted When the Minutes Drag”, Love and Rockets, 8:01

  2. “Hourglass”, Survive, 4:30

  3. “Anthonio, Annie, 4:14

  4. “The Magician”, Mike Simonetti, 3:59

  5. “Masquerade, Clan of Xymox, 3:53

  6. “Omniverse”, Survive, 4:34

  7. “Because I Love you (the postman song), Survive,5:03

  8. “Storm Column Gatekeeper”, Gatekeeper,3.30

  9. “A Day”, Clan of Xymox, 6:40

  10. “Emma”, The Sisters of Mercy, 6:34

  11. “Obsidian”, Gatekeeper, 4:19

  12. “Cry in the Wind”, Clan of Xymox, 5:16

(Όλες οι ταινίες που είχα στο μυαλό μου δεν υπήρχαν στο YouTube και για αυτό δεν μπορώ να κάνω την ανάλυση που θέλετε με την μουσική της σκηνής και τα πρόσωπα τα οποία βρίσκονται μέσα σε αυτή ούτε και να σας πω εάν είναι από τον συγκεκριμένο σύνθετη όλα τα κομμάτια που παίζουν. Το μόνο που πιστεύω είναι ότι σκηνοθέτης ήθελε στα σίγουρα μεγάλη ποικιλία ήχου έτσι ώστε να περιγράφεται καλύτερα η τραγικότητα μερικών ηρώων, σε άλλες σκηνές η χαρά τους αλλά και η δραματικότητα της κατάστασης).

Ανάλυση

Οι πρώτη σκηνή που διάλεξα είναι μια σκηνή γεμάτη ένταση, βία κατά κάποιον τρόπο και μια ελαφριά αγωνία διότι ο πρωταγωνιστής κέρασε τις κοπέλες σε ένα μπαρ ένα δυνατό ποτό ενώ στους άντρες που τις συνόδευαν ένα αρκετά ελαφρύ ποτό που το πίνουν συχνά οι γυναίκες. Ολα αυτά για δείξει στον φίλο του τον Λουκ πως θα αντιμετωπίσει στο μέλλον τους τραμπούκους . Η αγωνια υπάρχει διότι δεν ξέρουμε την αντίδραση των άλλων ανδρών. Για αυτό και η μουσική της συγκεκριμένης σκηνής όσο φτάνει η στιγμή που επιτίθονται στον πρωταγωνιστή οι τραμπούκοι γίνεται πιο έντονη, με έναν πιο ταχύ Ρυθμό και ένα δυνατό beat για να μπούμε και αισθανθούμε και εμείς αυτή την κορύφωση.

Η δεύτερη σκηνή όμως είναι ακόμα πιο τραγική αφού ο πρωταγωνιστής τελικά αποδείχθηκε ότι θέλει το κακό των δύο αδελφών. Η αδελφή τον πυροβολεί μέσα στο Halloween πάρτι ενώ έχει ομίχλη. Θεωρεί πως τον σκότωσε όμως εκείνος δεν ήταν νεκρός αφού οι μπότες του ήταν εκεί και εκείνος είχε φύγει. Τότε η αδελφή συνειδητοποιεί πως είναι ζωντανός και αρχίζει να πανικοβάλλεται. Ο πρωταγωνιστής την καρφώνει στο πόδι και προσπαθεί να την πνίξει. Όμως ο αδελφός της Λουκ τον μαχαιρώνει και την σώζει. Όλοι θεωρούν πως είναι άψυχος πλέον. Όταν όμως κάθονται έξω μαζί με τους αστυνομικούς το ασθενοφόρο και την πυροσβεστική βλέπουν έναν κουτσό πυροσβέστη. Η κάμερα κάνει ζουμ στην αντίδραση της κοπέλας αλλά και στα μάτια του πρωταγωνιστη μέσα από την μάσκα. (Ο τύπος με λίγα λόγια ήταν ρομπότ). Η μουσική σε αυτή την σκηνή ήταν με στίχους για μια προδομένη αγάπη (είχαν συμβεί πράγματα ανάμεσα στον πρωταγωνιστή και στην αδελφή) αλλά και υπάρχουν αυξομειώσεις στην ένταση και κυρίως στα σημεία που κορυφώνεται η αγωνια.

Συμπεράσματα:

Μέσα από αυτή την εργασία έμαθα πως δεν παίζει ρόλο μόνο η πλοκή και η αγωνία που επιφέρει αυτή και μόνο αλλά και πώς συνδυάζεται με την μουσική. (Κάτι που δεν το είχα παρατηρήσει να πω την αλήθεια).