Εργασίες Μουσικής: 2021-2022

Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο Περιστερίου

Μουσική Κινηματογράφου, Γ' Εικαστικών

Επιμέλεια παρουσίασης: Λάμπρος Κατσούλης, 18/4/2022

Lin Manuel Miranda, Encanto του 2021

Β. Χ. (Γ Εικαστικών), 4 Φεβρουαρίου 2022

Βίντεο: Disney’s Encanto | Official Trailer

ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Το «Ενκάντο: Ένας Μαγικός Κόσμος» των Walt Disney Animation Studios αφηγείται την ιστορία μιας παράδοξης οικογένειας, των Μαδριγάλ, που ζουν κρυμμένοι μέσα στα βουνά της Κολομβίας, σε ένα μαγικό σπίτι μιας πολύβουης πόλης, σε ένα υπέροχο, μαγεμένο μέρος ονόματι Ενκάντο. Η μαγεία του Ενκάντο έχει δωρίσει σε όλα τα παιδιά της οικογένειας ένα μοναδικό χάρισμα, από υπερδύναμη μέχρι και το χάρισμα της ίασης—σε όλα τα παιδιά, εκτός από ένα, τη Μιραμπέλ. Αλλά όταν ανακαλύπτει ότι η μαγεία, που περιβάλλει το Ενκάντο, βρίσκεται σε κίνδυνο, η Μιραμπέλ αποφασίζει ότι εκείνη, η μόνη συνηθισμένη Μαδριγάλ, ίσως είναι η τελευταία ελπίδα της μοναδικής οικογένειάς της.

Η ταινία παρουσιάζει ολοκαίνουρια τραγούδια από τον βραβευμένο με Emmy®, GRAMMY® και Tony®, Λιν-Μανουέλ Μιράντα («Hamilton», «Βαϊάνα») και είναι σκηνοθετημένη από τον Μπάιρον Χάουαρντ («Ζωούπολη», «Μαλλιά Κουβάρια») και τον Τζάρεντ Μπους (συν-σκηνοθέτη της ταινίας «Ζωούπολη»), με συν-σκηνοθεσία από τη Σαρίζ Κάστρο Σμιθ (σεναριογράφο της ταινίας «The Death of Eva Sofia Valdez») και παραγωγή από τους Κλαρκ Σπένσερ και Ιβέτ Μερίνο.

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΣΥΝΘΕΤΗ

Lin-Manuel Miranda (born January 16, 1980) is an American actor, singer-songwriter, playwright, and film director. He is known for creating the Broadway musicals In the Heights (2005) and Hamilton (2015), and the soundtracks to Disney’s Moana (2016) and Encanto (2021). His accolades include three Tony Awards, three Grammy Awards, two Laurence Olivier Awards, two Primetime Emmy Awards, a MacArthur Fellowship Award, a Kennedy Center Honor, and a Pulitzer Prize.

ΠΙΝΑΚΑΣ ΤΩΝ ΤΡΑΓΟΥΔΙΩΝ ΤΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ

Τίτλος Λίνκ
the family madrigal https://www.youtube.com/watch?v=Yp5nPGWWMh4
waiting on a miracle https://www.youtube.com/watch?v=jKKrfr4To14
surface pressure https://www.youtube.com/watch?v=ErY3eeRFTFg
we don’t talk about Bruno https://www.youtube.com/watch?v=-IFD4ozm1DA
what else can I do https://www.youtube.com/watch?v=l8OuOaPpSRI
dos oruguitas https://www.youtube.com/watch?v=laf_ZCWIp4E
all of you https://www.youtube.com/watch?v=JyvyUi30bD0
Colombia mi Encanto https://www.youtube.com/watch?v=JOL2KS5BgM0
Two oruguitas https://www.youtube.com/watch?v=k0fj8wBRzjY

Πρώτη επιλεγμένη σκηνή: οικογένεια μάδριγκαλ

Εφόσον η ταινία είναι μιούζικαλ πολλά από τα προαναφερόμενα τραγούδια αποτελούν το κύριο μέρος μιας σκηνής. έτσι και το «οικογένεια μαδριγκαλ» είναι από μόνο του μια σκηνή. Βλέποντας το ένιωσα μεγάλη ενέργεια να με κατακλύζει και το θαυμάζω εξαιτίας του γρήγορου ρυθμοί του.

Δεύτερη επιλεγμένη σκηνή: all of you

Η δεύτερη σκηνή που επέλεξα είναι αυτί που συνοδεύεται από το τραγούδι «Calc AI IoT». επέλεξα αυτό το κομμάτι επειδή με συγκίνησε και εξαιτίας της αρμονίας που δημιουργείται παρ΄ όλο που τραγουδούν τόσες φωνές το θεωρώ ενδιαφέρον ακουστικά.

Πίνακας τραγουδιών της ταινίας

https://en.wikipedia.org/wiki/Lin-Manuel_Miranda https://www.disney.gr/tainies/encanto

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Από αυτήν την εργασία κατανόησα την άξια της μουσικής σε μια ταινία και την ‘μαγεία’ που προσθέτει η μουσική σε αυτή.

Alan Silvestri, Forrest Gump, 1994

Γ. Κ. (Β Εικαστιών), 3 Φεβρουαρίου 2022

 

Η ταινία που αποφάσισα να συμπεριλάβω σε αυτή την εργασία είναι παγκοσμίως γνωστή, με αρκετά βραβεία μα και φαντασμαγορική μουσική. Η αναφερόμενη ταινία είναι φυσικά το Forrest Gump. H ταινία διαδραματίζει την ζωή ενός νεαρού από την Αμερική ο οποίος υποστεί από νοητικά μα και κινητικά θέματα, τα οποία όμως δεν τον σταματάνε από το να γράψει ιστορία και να σημαδέψει τον κόσμο γύρω του. Η ταινία βγήκε στους κινηματογράφους το 1994, και ο συνθέτης που ανέλλαβε το μουσικό κομμάτι της ταινίας ήταν ο Alan Silvestri.

Alan Silvestri

Ο Alan Anthony Silvestri είναι ένας Αμερικανός συνθέτης ο οποίος έχει δουλέψει σε soundtrack φαινομενικών έργων. Μερικά από τα μουσικά του επιτεύγματα συμπεριλαμβάνουν το soundtrack του Back To The Future 1, 2 και 3, Predator, Who Framed Roger Rabbit, Forrest Gump, The Polar Express, The Abyss και πολλές ταινίες της MARVEL, όπως οι εκδικητές. Έχει κερδίσει δύο ακαδημαικά βραβεία και ένα golden globe, μαζί με 3 Saturn awards και 3 emmy. Γεννήθηκε στις 26 Μαρτίου του 1950, και σήμερα είναι 71 ετών. Οι μουσικές του ικανότητες περιλαμβάνουν πιάνο, μα και κρουστά.

Soundtrack, ανάλυση

Το τραγούδι που θα αναλύσω σε αυτήν την εργασία θα είναι το θέμα του Forrest Gump Forrest Gump Theme - Alan Silvestri, το οποίο εμφανίζεται συχνά με το όνομα ‘’Feather Theme’’. Mπορούμε να χωρίσουμε την μελωδία αυτή σε 2 κομμάτια. Το πρώτο, προσπαθεί να δώσει ένα πιο ήρεμο και μελαγχολικό αίσθημα με μία δόση οπτιμισμού, ενώ το δεύτερο είναι αρκετά πιο δυναμικό και ΄΄κινεί΄΄ όποιον το ακούει. Η εναλλαγή μεταξύ των 2 κομματιών διακρίνεται στα 2 λεπτά και 14 δευτερόλεπτα περίπου, από την ολοκληρωτική διάρκεια των 8 λεπτών και 56 δευτερολέπτων. Παρόλο που οι περισσότεροι θεωρούν τα 2 αυτά κομμάτια σαν ένα τραγούδι, προσωπικά προτιμώ να τα διαχειρίζομαι σαν 2 διαφορετικά έργα, ομοίως και με το Bohemian Rhapsody των Queen, το οποίο μπορεί να θεωρείται ένα τραγούδι μα συμπεριλαμβάνει 6 διαφορετικά κομμάτια, με 6 διαφορεικά στυλ, απο ροκ μπαλάντα σε όπερα!

Η εξέλιξη των συγχορδιών του πρώτου κομματιού έχουν ως εξής.

A——D——Bm——E verse 1 δηλαδή λα, ρε, σι μινόρε, μι F#m-D-Bm-E verse 2 δηλαδή φα δίεση μινόρε, ρε, σι μινόρε, μι C-A-F-Dm Εναλλαγή δηλαδή ντο, λα, φα, ρε μινόρε, και σολ ανα στιγμές

Μόνο από τις συγχορδίες πίσω από το τραγούδι, καταλαβαίνουμε πως επρόκειτο για ένα στενάχωρο κομμάτι, μα και γεμάτο ελπίδα. Το ποτήρι είναι μισό γεμάτο.

Τώρα, όσον αφορά το δεύτερο μέρος, οι συγχορδίες είναι λιγότερο προφανέις, μα θα κάνω οτιδήποτε μπορώ για να τις αναλύσω εύστοχα.

Am, F, Fm, Am, F, G, C, F, G Λα μινλορε, φα, φα μινόρε, φα, σολ, ντο, φα, σολ

Βλέποντας αυτές τις συγχορδίες, παρατηρούμε πως είναι αναμφίβολλα πιο δυναμικές και πιο χαρούμενες, σε αντίθεση πχ. με το σι μινόρε που είχαμε προηγουμένως. Η παρατήρηση αυτή κουμπώνει επίσης και με τον ισχυρισμό μου στην αρχή, πως το δεύτερο μέρος περιέχει περισσότερη ενέργεια, ενώ το πρωτο δίνει έμφαση στο συναίσθημα.

Θα μπορούσαμε επίσης να διακρίνουμε ένα τρίτο μέρος (μέση προς τέλος του τραγουδιού) το οποίο πέφτει στην κλίμακα της σι ύφεσης, έχοντας 7 διέσεις (σπάνια παρατηρείται τέτοιο φαινόμενο σε soundtrack). Το κομμάτι αυτό φαίνεται να συνδυάζει την μελαγχολία του 1ου και την δυναμική του 2ου έτσι ώστε να πετύχει μία πιο αόριστη μέθοδο του tension and release.

Τώρα, η σκηνική ανάλυση αυτών των τραγουδιών θα είναι δύσκολη χωρίς να κάνω spoilers σχετικά με την ταινία. Το πρώτο μέρος εμφανίζεται στην αρχή της ταινίας, όπου και γνωρίζουμε τον πρωταγωνιστή μας. Αυτό όμως, παρά πολλών απόψεων, δεν θα το χαρακτήριζα leitmotif. Βλέπετε, το leitmotif είναι ένα μουσικό θέμα το οποίο εμφανίζεται πολλές φορες σε μία ταινία, το οποίο σχετίζεται με έναν άνθρωπο, ιδέα ή κατάσταση. Παρ ΄όλο που το συγκεκριμένο θέμα εμφανίζεται μαζί με την πρώτη εμφάνιση του ήρωα μας (οπότε αυτομάτως πολλοί το συνδέουν με εκείνον), δεν ξαναεμφανίζεται μέσα στην ταινία, οπότε δεν συμπληρώνει όλες τις προυποθέσεις που χρειάζονται ώστε το κομμάτι μας να λάβει τον τίτλο Leitmotif. ΄Oσον αφορά το δεύτερο κομμάτι, προσπαθώντας να αποκαλύψω όσα λιγότερα μπορώ για την ταινία, εμφανίζεται σε ένα σημέιο ξαφνικής χαράς, όταν ο πρωταγωνιστής μας μαθαίνει ιδιαίτερα ευχάριστα νέα για την αγαπημένη του.

Λαμβάνοντας όλα τα παραπάνω υπ΄ όψην και ακόμα περισσότερα, πιστεύω πως η συγκεκριμένη ταινία είναι η καλύτερη που έχει υπάρξει από κάθε γωνία, ακόμα και μουσική, και πως όποιος άνθρωπος ζει στην Γη θα έπρεπε να την δει άμεσα. Η εργασία αυτή περιείχε μερικά μικρά εμπόδια, μα κατάφερα να την τελειώσω χωρίς να αφήσω ούτε μία λεπτομέρεια απ΄ έξω.

Κομμάτι της παρτιτούρας του τραγουδιού βρίσκεται στο λινκ: https://sheetmusic-free.com/forrest-gump-piano-sheet-music-forrest-gump-theme/

Η μουσική του Danny Elfman στην ταινία “Alice in Wonderland”, 2010

Δ. Σ.Μ. (Γ Εικαστικών), 10 Φεβρουαρίου 2022

Trailer: ALICE IN WONDERLAND | New Official Full Trailer (HQ) | Official Disney UK

Περίληψη της ταινίας     

  Η δεκαπεντάχρονη Αλίκη ξανά έρχεται στην Χώρα των Θαυμάτων και ξανά πατάει στα παιδικά της χρόνια. Δυστυχώς όμως δεν θυμάται τίποτα από την παιδική της περιπέτεια. Μέσα όμως από διάφορες δοκιμασίες τελικά θα θυμηθεί την παλιά Αλίκη.

Πληροφορίες της ταινίας 

Σκηνοθεσία:  Κλαιντ Τζερόνομι, Ουίλφερντ Τζάκσον, Χάμιλτον Λάσκε

Παραγωγή : Γουώλτ Ντίσνευ

Συνθέτης : Όλιβερ Ουάλας

Τραγούδια ταινίας 

Ανάλυση κάθε τραγουδιού: https://www.quirkbooks.com/post/playlist-alice-wonderland

ΔΥΟ ΣΚΗΝΕΣ ΜΕ ΜΟΥΣΙΚΗ

  17:40- 17:47: κάνει την εμφάνισή του ο Γάτος και για να δώσει έμφαση στα λόγια του βάση μια δραματική μουσική. Λίγο βαριά και ανατριχιαστική

1:13:47-1:13:56:  Το σκηνικό έχει φλωγιές τριγύρω και μια δραματικότητα και αδρεναλίνη για το τι θα συμβεί.

Θεωρία μου για δύο σκηνές:  43:20 -43:41, 1:13:47-1:13:56  

Στις συγκεκριμένες σκηνές η μουσική μου έδωσε μια αναταραχή και με κράτησε σε αγωνία έως το τέλος. Πιστεύω ότι ο μουσική είναι από τα πιο σημαντικά κομμάτια για μια σωστή αφήγηση μια ταινίας.

Τζον Γουίλιαμς στο Star Wars: the Phantom Menance, 1999

Ζ. Ι. (Β Εικαστικών), 3 Φεβρουαρίου 2022

Τρέιλερ: Obi Wan & Qui Gon vs Darth Maul

Η ταινία The phantom menance βγήκε στα σινεμά το 1999 και είναι η τέταρτη στη σειρά ταινία στο διάσημο franchise ταινιών Star Wars. Είναι επιστημονικής φαντασίας και διαδραματίζεται σε ένα γαλαξία πολύ μακριά, πολλά χρόνια πριν. Σκηνοθετήθηκε από τον George Lucas και πρωταγωνιστούν μεγάλα ονόματα όπως Liam Neseson, Natalie Portman και Ewan McGregor. Υπάρχουν πολλά που κάνουν αυτή τη ταινία τόσο σπουδαία όσο είναι σήμερα, όπως η ενδιαφέρουσα πλοκή, τα εκθαμβωτικά οπτικά εφέ και φυσικά, το εξωπραγματικό του soundtrack, το Duel Of the Fates.

Προσωπικά, το συγκεκριμένο soundtrack το βρίσκω πολύ έντονο καθώς περνάει στον ακροατή ένα δέος με την ψηλή μουσική του και τη δράση που περιλαμβάνει. Η μουσική είναι πολύ γρήγορη και με ένταση σε ορισμένα σημεία κάνοντας την πιο δραματική. Επίσης η μουσική ταιριάζει αρκετά στον ανταγωνιστή των ηρώων ο οποίος είναι καλός πολεμιστής με γρήγορες και εντυπωσιακές κινήσεις.

Το soundtrack αποκορυφώνεται στην τελική μάχη μεταξύ των πρωταγωνιστών. Μία από τις πολλές σκηνές που απόλαυσα σε αυτή τη ταινία, ήτανε τη στιγμή όπου ο ανταγωνιστής βγάζει το όπλο του έτοιμος να αντιμετωπίσει τους πρωταγωνιστές, όπου η μουσική κορυφώνεται, δείχνοντας στον θεατή πως θα ακολουθήσει δράση, όπως και γίνεται. Στις σκηνές δράσεις όπου ακολουθούν, η μουσική συνοδεύεται από τους ήχους φωτοσπάθων, των όπλων δηλαδή των χαρακτήρων, κάνοντάς το ακόμα πιο δραματικό.

Ο διάσημος συνθέτης του κομματιού John Towner Williams είναι Αμερικανός συνθέτης, διευθυντής ορχήστρας και κιθαριστής. Έχει συνθέσει μερικά από τα πιο δημοφιλή μουσικά θέματα στην ιστορία του κινηματογράφου όπως “Jurassic Park”, “Home Alone”, “Indiana Jones” και άλλα πολλά.

Σάουντρακ: Duel of the fates

Carter Burwell, Twilight

Κ. Ε. Ε. (Γ Εικαστικών), 7 Φεβρουαρίου 2022

Τρέιλερ: TWILIGHT (2008) MOVIE - TRAILER

Το Twilight Saga είναι μια σειρά πέντε ρομαντικών ταινιών φαντασίας με θέμα τους βρικόλακες από τη Summit Entertainment βασισμένη στα τέσσερα μυθιστορήματα που εκδόθηκαν από τη συγγραφέα Stephenie Meyer. Στις ταινίες πρωταγωνιστούν οι Kristen Stewart, Robert Pattinson και Taylor Lautner.

Το soundtrack επιλέχθηκε από την Αλεξάνδρα Πατσαβά. Η παρτιτούρα, Twilight: The Score, συντέθηκε από τον Carter Burwell. Το άλμπουμ soundtrack κυκλοφόρησε από την εταιρεία Chop Shop της Πατσαβά σε συνεργασία με την Atlantic Records. Έκανε το ντεμπούτο του στο #1 του Billboard 200, έχοντας πουλήσει περίπου 165.000 αντίτυπα την πρώτη εβδομάδα κυκλοφορίας του, το 29% των οποίων ήταν ψηφιακές λήψεις. Twilight: The Score έγινε διαθέσιμο για ψηφιακή λήψη στις 25 Νοεμβρίου 2008 και το άλμπουμ κυκλοφόρησε στα καταστήματα στις 9 Δεκεμβρίου 2008.

Το Twilight είναι το soundtrack της θεατρικής ταινίας με τις περισσότερες πωλήσεις στις Ηνωμένες Πολιτείες από το Σικάγο. Τόσο το soundtrack όσο και το βασικό σινγκλ, ” Decode ” από τον Paramore, ήταν υποψήφια για τα Βραβεία Γκράμι του 2010.

Το Soundtrack της ταινίας

Genre : Pop rock alternative rock

  1. “Supermassive Black Hole” Matthew Bellamy Muse 3:31
  2. “Decode” • Hayley WilliamsJosh FarroTaylor York Paramore 4:21
  3. “Full Moon” • Simon LordTheo Keating The Black Ghosts 3:50
  4. “Leave Out All the Rest” Linkin Park Linkin Park 3:19
  5. “Spotlight” (Twilight Mix) • Paul MeanyDennis HerringTedd Tjornhom Mutemath 3:20
  6. “Go All the Way (Into the Twilight)” •Perry FarrellEtty Lau FarrellCarl RestivoAtticus Ross Perry Farrell 3:27
  7. “Tremble for My Beloved” Ed Roland Collective Soul 3:53
  8. “I Caught Myself” • Hayley WilliamsJosh Farro Paramore 3:55
  9. “Eyes on Fire” • Tobias Wilner BertramKirstine Stubbe Teglbjærg Blue Foundation 5:01
  10. “Never Think” • Robert PattinsonSam Bradley Robert Pattinson 4:29
  11. “Flightless Bird, American Mouth” Samuel Beam Iron & Wine 4:02
  12. “Bella’s Lullaby” Carter Burwell Carter Burwell 2:2

Christopher Gunning, Death in the Clouds, 1992

Κ. Α. (Γ Εικαστικών), 5 Φεβρουαρίου 2022

Λινκ ταινίας σε ρωσσική μεταγλώτιση

Η ταινία Death in the Clouds, η οποία είναι βασισμένη στο μυθιστόρημα της Αγκάθα Κρίστι, προβλήθηκε για πρώτη φορά το 1992 και σκηνοθετήθηκε από τους Andrew Grieve, Edward Bennett κ.α. Οι πρωταγωνιστές της ταινίας είναι ο Hercules Poirot που είναι ο ντετέκτιβ της υπόθεσης, Inspector Japp, η Jane Grey αλλά και χαρακτήρες που θα αναφέρω στη συνέχεια όπως ο Norman Gale, η Cicely Horbury, η Anne Morisot.

Κρίστοφερ Γκάνινγκ

Ο Κρίστοφερ Γκάνινγκ γεννήθηκε το 1944 στο Cheltenham. Διάσημος Άγγλος συνθέτης, συγγραφέας μουσικής για συναυλίες, καθώς και soundtrack για ταινίες και τηλεοπτικές ταινίες. Σπούδασε στο Guildhall School of Music and Drama,όπου δάσκαλοί του ήταν, ο Richard Bennet και Edmund Rubbra. Μετά την αποφοίτησή του άρχισε να εργάζεται και να συνθέτει μουσική για τηλεοπτικά προγράμματα. Στα χρόνια που έγραφε τη μουσική για τον τηλεοπτικό χώρο βραβεύτηκε κάμποσες φορές ιδίως έγινε ευρέως γνωστός για τη μουσική του για την τηλεοπτική σειρά Agatha Christie’s Poirot.

https://livepcwiki.ru/wiki/Christopher_Gunning

Άλλες ταινίες όπως:

Death in the clouds Soundtrack:

Όπως γνωρίζουμε η σειρά ταινιών Poirot Agatha Christie διαθέτει το δικό της soundtrack το οποίο ακούγεται στην αρχή του κάθε επεισοδίου της σειράς https://youtu.be/4mx85aBkjCY. Ο σύνθετης όμως εντάσσει σε κάθε ταινία ξεχωριστά τη διαμορφωμένη έκδοση της μελωδίας. Έτσι και στο Death in the clouds ο συνθέτης πέρα του αρχικού τραγουδιού της ταινίας προβάλλει το διαμορφωμένο κομμάτι που εκφράζει τη κάθε ταινία ανάλογα με το θέμα της προσθέτοντας μια νέα πινελιά σε όλη τη ταινία.

ΗΧΗΤΙΚΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΜΕΣΑ ΣΤΗ ΤΑΙΝΙΑ

1.50-2.20 : ακούμε για πρώτη φορά το soundtrack. Το συγκεκριμένο κομμάτι, που είναι και το πιο χαρακτηριστικό, ακούγεται όταν εμφανίζεται ο Hercules Poirot, ο πρωταγωνιστής, στη σκηνή. Το παρατηρούμε και: 3.17-3.40 , 11.28-11.45 , 52.50-53.00 , 45.40-46.10

Όταν στην ταινία ο Poirot ανακαλύπτει ορισμένα στοιχεία πάλι ακούγεται ένας χαρακτηριστικός ήχος : 1.17.40-1.18.00 , 1.27.35-1.27.45

26.20-27.00 και 1.29.20-1.29.35 όταν βρίσκονται τα νεκρά σώματα

28:30-29.00 αγωνία, σύγχυση και ανυπομονησία

24.45-25.25 εδώ η μελωδία αλλάζει λόγω της μέλισσας

Άλλος ένας χαρακτηριστικός ήχος για έναν χαρακτήρα την Cicely Horbury : 7.00-7.50 , 8.32-10.00 , 20.35-21.05 , 1.21.20-1.21.50 , 1.23.30-1.23.40

1.43.28-1.43.55 και 1.45.25-1.45.40 η μουσική εκδηλώνει τα συναισθήματα της Jane Grey, είναι μελαγχολική και λυπητερή.

Ανάλυση

8.32-10.00
Σε αυτή τη σκηνή εμφανίζεται Cicely Horbury. Όπως παρατηρήσαμε και προηγουμένως βρίσκεται σε συνεχομένη σύγχυση και ταραχή, είναι σε σύγκρουση με την ηλικιωμένη κυρία. Η μουσική μας δίνει να καταλάβουμε πως ο διάλογός τους δεν είναι ευχάριστος κι μεταξύ τους διαφωνούν, μπορεί να γριά κυρία να την εκβιάζει. Η μελωδία αυξάνει την αγωνία και την ένταση καθώς και δίνει έμφαση στον τσακωμό και μας προειδοποιεί εξ αρχής για διαμάχη τους.

24.45-25.25
Στην παρούσα σκηνή την προσοχή μας αποδίδεται στη μέλισσα. Παίζει σημαντικό ρόλο στο μέλλον καθώς είναι το κλειδί προς τη λύση της υπόθεσης. Η μουσική εκδηλώνει ζωντάνια και ενέργεια, η παρουσία της τονίζει τη μέλισσα στην οποία έχουν στραφεί τα μάτια μας, πράγμα που ήταν και ο επιθυμητός σκοπός. Στο συντομότερο μέλλον κάτι θα συμβεί νιώθει ο θεατής κι έχει δίκιο.

Επίλογος

Σαν λάτρης των βιβλίων/ταινιών της Agatha Christie από μένα ήταν αναμενόμενη η επιλογή της ταινίας για την τρέχουσα εργασία. Πλούσια αναπαράσταση της τότε εποχής από άποψη σκηνοθεσίας της ταινίας αλλά και την σύνθεση κι επιλογή της μουσικής χωρίς την οποία η σειρά θα ήταν άδεια και λιγότερο ενδιαφέρουσα. Γι΄αυτόν τον λόγο η διαδικασία εκτέλεσης της εργασίας ήταν ευχάριστη και παράλληλα διδακτική. Αναμένω το συντομότερο να ερευνήσω κι άλλες ταινίες πάνω στο θέμα της μουσικής!

Taku Iwasaki, στην σειρά “Jojo’s Bizarre Adventure: Battle tendency” του 2013

N. E.-A. (Γ Εικαστικών), 29 Ιανουαρίου 2022

Jojo’s Bizarre Adventure, Battle Tendency 

Bloody Stream

Εργογραφία Toshiyuki O’mori:

School Rumble (συνθέτης) 
Wonder & wonder (συνθέτης) 
Legened of Basara (συνθέτης) 
Happiness is here (συνθέτης) 
Genki TV (συνθέτης) 
Audian (συνθέτης) 
Tokyo MX (συνθέτης) 
Super Zugan (συνθέτης) 
School Rumble (συνθέτης) 
Wonder & wonder (συνθέτης) 
Legened of Basara (συνθέτης) 
Happiness is here (συνθέτης) 
Genki TV (συνθέτης)
  Audian (συνθέτης) 
Tokyo MX (συνθέτης) 
Super Zugan (συνθέτης)
 

Il mare eterno nella mia anima

Στίχοι 

Ιταλικά 

Soffia dolcemente
Un venticello
Spirate nel mio cor
Mia dea Fortuna!
Sulla volta celeste
C’è il mare eterno nella mia anima
Con un sol fulmine
Capirai tal leggenda
Quando pensi a me, sempre
Bisbiglierò
Sulla volta celeste
C’è il mare eterno nella mia anima
Ovunque tu vada
Ovunque io vada
C’è il mio amor nella tua vita
C’è l’amor nella tua giornata
Basta un tuo sorriso
Un tuo sol sorriso
Non morirà l’alma mia, è immortal!
Non serve versar lacrime

Αγγλικά

A light breeze gently blows in
Blow into my heart
my goddess of fortune!

Beyond the blue sky
there lies the eternal sea within my soul

With one bolt of lightning
you will know of my legend
Whenever you think of me, I shall always
whisper

On the surface of the blue sky
there lies the eternal sea within my soul
With one bolt of lightning
you will know of my legend
Whenever you think of me, I shall always
whisper

On the surface of the blue sky
There lies the eternal sea within my soul

Wherever you go
Wherever I go
My love lies deep within your life
My love remains in your days

It takes just one of your smiles
One single smile

My soul shall never die. It is immortal!
It is no use shedding tears for me

Στιχουργός: Saori Codama

Εργογραφία:

Two Car
Infinite Stratos
Azur Lane
Oni Ai
Dream Festival
Άλλα έργα:
Alien Body
Suki
Koibito
Mahiru no Tsuki

Τραγουδιστής: Kohei Yamamoto

Εργογραφία:

The Capulets and the Montagues (τενόρος)
La Bohème (τενόρος)
Falstaff (τενόρος)

Άλλα έργα:

Various – In Search of Space

Περιγραφή σκηνής 1

Ο Joseph θάνατο του Ceasar και ψάχνει το νεκρό σώμα του.
Η Lisa Lisa θυμίζει στον Joseph πως πρέπει να συνεχίσουν.
Ο Joseph καταλαβαίνει τον λόγο για την ψυχρή στάση της Lisa Lisa.
Ακολουθεί εσωτερικός μονόλογος του Joseph.
Αίμα κυλά και η τοποθεσία του Ceasar γίνεται φανερή στους χαρακτήρες.
Οι χαρακτήρες μετά θρηνούν.

Ανάλυση

Το τραγούδι πρόκειται για είδους όπερας, πιο συγκεκριμένα σέριας όπερας, κάτι που υποστηρίζεται και από τις συνθήκες της σκηνής και ολόκληρης της ιστορίας/ υπόθεσης, αφού πρόκειται για τον δραματικό θάνατο του Ιταλού χαρακτήρα, που παίρνει μέρος την εποχή όπου η σέρια όπερα είχε κάνει την εμφάνιση της τον 18 ο αιώνα μέχρι και τις αρχές του 20 ου όπου η φήμη της είχε παραμείνει στα ύψη, στην Ιταλία. Το τραγούδι μέσα από τους στίχους θέλει καθησυχάσει το κοινό για τον ακαριαίο θάνατο του Caesar, με στίχους όπως ‘Soffia dolcemente un venticello /Spirate nel mio cor’(A light breeze gently blows in /Blow into my heart), ΄Sulla volta celeste/ C’è il mare eterno nella mia anima (On the surface of the blue sky/There lies the eternal sea within my soul), που δημιουργούν ένα αίσθημα γαλήνης και πως η θυσία του χαρακτήρα αν και πολύ συναισθηματικά φορτισμένη ήταν να γίνει. Επίσης, με στίχους όπως ΄capirai tal leggenda΄(you will know of my legend) και ΄Non morirà l’alma mia. È immortal!/Non serve versar lacrime΄(My soul shall never die. It is immortal!/It is no use shedding tears for me), η ανεπανάληπτη τιμή και ο ηρωισμός του χαρακτήρα υποδηλώνονται με άπιαστη ακρίβεια και επιβεβαιώνονται, τα συμβάντα της σκηνής που θέλει του άλλους δύο χαρακτήρες μαζί με το κοινό να συνεχίσουν στον δρόμο που είναι, αλλά αυτή την φορά χωρίς κανένα συναισθηματικό φορτίο.

Είναι χωρίς καμία αμφιβολία μια θλιβερή σκηνή, γεμάτη πόνο και την οδύνη που νιώθει ο χαρακτήρας αφού παλεύει ενάντια σε όλες τις πιθανότητες του του δίνονται, και όλα τα παραπάνω ενισχύονται και από τον τόνο στον οποίο τραγουδιούνται. Ο λυρικός- δραματικός τενόρος που τραγουδάει, μπορεί και αποδίδει την δραματική ένταση που κυριαρχεί στην σκηνή με τον θάνατο του δευτερεύοντα χαρακτήρα (οι τενόροι γενικά δίνονται δευτερεύοντες χαρακτήρες). Η ένταση της φωνής παίζει σημαντικό ρόλο, κάτι που είναι τελικός εμφανές όταν η μουσική κορυφώνεται μαζί με την ένταση όταν γίνεται η αποκάλυψη τόσο στο κοινό αλλά και στους χαρακτήρες πως ο Caesar, έχει αφήσει την τελευταία του πνοή αντιμετωπίζοντας τον εχθρό.

Propaganda, Συνθέτης: Taku Iwasaki

Στίχοι 

Γερμανικά  

Der Mensch ist böse (3x)
Der Mensch muss besser und böser werden3
Der Mensch ist böse.
Der Mensch muss besser und böser werden
So lehre ich
Auch den Guten steht ein Edler im Weg
und selbst wenn sie ihn einen Guten nennen,
so wollen sie ihn damit bei
Seite bringen
Auch den Guten steht ein Edler im Weg
und selbst wenn sie ihn einen Guten nennen,
so wollen sie ihn damit bei Seite bringen
Der Mensch ist böse
Der Mensch muss besser und böser werden
(3x)
Der Mensch

Αγγλικά 

The human is evil (3x)
The human must become better and more evil
The human is evil
The human must become better and more evil
So I teach
Even for the good, a noble [one] stands in the way
and even if they call him a good [man],
they want to put him
aside
Even for the good, a noble [one] stands in the way
and even if they call him a good man12
they want to put him aside
The human must become better and more evil
(3x)
The human

Συνθέτης: Taku Iwasaki

Εργογραφία:

Gurren Lagann (συνθέτης)
009-1 (συνθέτης)
Gatchaman Crowds (συνθέτης)
Noragami (συνθέτης)
The Honor at Magic High School (συνθέτης)
Bungou Stray Dogs (συνθέτης)

Άλλα έργα:
Final Fantasy XV: Episode Ardyn (συνθέτης)
Shadow DAncing Juvenile (μουσικός προϊστάμενος)
Origin: Spirits of the past (ενορχηστρωτής)

Περιγραφή σκηνής 2

Ανάλυση

Το τραγούδι δεν θα μπορούσε να ταιριάζει καλύτερα σε χαρακτήρα, εποχή και περίσταση. Η μουσική, που υπηρετεί ως το μουσικό σήμα του Rudol von Stroheim, που είναι ένας ναζί αξιωματικός την περίοδο του δευτέρου παγκοσμίου πολέμου που υπέστη χειρουργικομηαχανικές αλλαγές σε όλου του το σώμα, καθιστόντανε τον περισσότερο άνθρωπο από μηχανή.

Το τραγούδι, τραγουδιέται από από ένα πλήθος ανδρών, με αυστηρό και κοφτό τόνο, κάτι που προσδίδει στο αίσθημα της στρατιωτικής αυστηρότητας που διαθέτει αλλά και το γεγονός πως πολλά άτομα είναι που το τραγουδούν, όπως και το γεγονός πως είναι στα γερμανικά μπορεί να αποδοθεί στον φανατισμό και στην περηφάνεια που ένιωθαν οι Γερμανοί την περίοδο του πολέμου, οι πολλές φωνές δημιουργούν ένα αίσθημα φόβου και ανασφάλειας σε όποιον τις ακούει, κάτι που είναι μέρος του χαρακτήρα, ως ένας ναζί αξιωματικός.

Σημασία έχουν και οι στίχοι, οι οποίοι έχουν παρθεί από το βιβλίο του διάσημου Γερμανού φιλόσοφου του νιχιλισμού Friedrich Nietzsche, Thys Spoke Zarathrustra, το οποίο φιλοσοφεί θέματα όπως η θέληση για δύναμη, την κάθοδο των τυράννων και τον κανόνα της αιώνιας επανάληψης των γεγονότων. Ο λόγος για την επιλογή αυτού του βιβλίου από το οποίο πάρθηκαν οι στίχοι είναι γιατί τα θέματα που αναγράφονται σε αυτά, όπως και η θέση του συγγραφέα θυμίζουν την ιδεολογία των Ναζί, αν και ο Nietzsche ποτέ δεν είχε την πρόθεση να ληφθούν τα λεγάμενα του στο φανατισμένο πλαίσιο του Ναζισμού.

Οι ακόλουθοι στοίχοι είναι σημάδι της εξέλιξης του χαρακτήρα από ενός αξιωματικού σε ένα μηχανικό θαύμα της εποχής, μια μηχανή καταστροφής των εχθρών τους εν τέλη, από απλός κακός σε πιο κακό αλλά και καλύτερο, έτοιμο για να υπηρετήσει στα μπροστά μέτωπα, με ανεβασμένο ηθικό και την απειλητική του παρουσία. Ο τίτλος του τραγουδιού είναι επίσης σε σχέση με την προπαγάνδα που έπαιξε ρόλο στην εξάπλωση στην ιδεολογική αντίληψη του Χίτλερ, κάτιόπου και ο χαρακτήρας πίστευε ακράδαντα.

Der Mensch ist böse (x2)/Der Mensch ist böse/Der Mensch muss besser und böser warden/Der Mensch ist böse./Der Mensch muss besser und böser werden’(The human is evil (x2)/The human is evil/The human must become better and more evil/The human is evil/The human must become better and more evil) και ‘Der Mensch ist böse/Der Mensch muss besser und böser warden/Der Mensch ist böse/Der Mensch muss besser und böser warden/Der Mensch ist böse/Der Mensch muss besser und böser werden’(The human must become better and more evil/The human must become better and more evil/The human must become better and more evil).

Πηγές

JoJo’s Bizarre Adventure (OST) - Στίχοι Propaganda + Αγγλικά μετάφραση
JoJo’s Bizarre Adventure (OST) - Στίχοι Il mare eterno nella mia anima + Αγγλικά μετάφραση
Friedrich Nietzsche - Wikipedia
Thus Spoke Zarathustra - Wikipedia
Kohei Yamamoto, Tenor | Operabase
Il mare eterno nella mia anima
Battle Tendency OST: Propaganda (Lyrics + Translation) - YouTube
Emotions induced by operatic music: psychophysiological effects of music, plot, and acting: a scientist’s tribute to Maria Callas - PubMed (nih.gov)
Battle Tendency - Wikipedia
JoJo’s Bizarre Adventure (season 1) - Wikipedia
Taku Iwasaki – Propaganda Lyrics | Genius Lyrics

Justin Hurwitz, στην ταινία La La Land του 2016

Χ. Ο. (Γ Εικαστικών), 5 Φεβρουαρίου 2022

Κλιπ La La Land- Another Day of Sun Clip HD

To La La Land είναι μία αμερικανική μουσική, ρομαντική, κωμική-δραματική ταινία του 2016 σε σκηνοθεσία και σενάριο του Ντάμιεν Σαζέλ. Πρωταγωνιστούν ο Ράιαν Γκόσλινγκ και η Έμμα Στόουν. Το La La Land έλαβε πολύ θετικές κριτικές και θεωρείται μίας από τις καλύτερες ταινίες του 2016. Οι καλές κριτικές αφορούσαν το σενάριο και τη σκηνοθεσία του Σαζέλ, τις ερμηνείες των Στόουν και Γκόσλινγκ, καθώς και τη μουσική του Χάρβιτζ. Υπήρξε υποψήφια για 14 Όσκαρ, ισοφαρίζοντας το ρεκόρ του Τιτανικού και το Όλα για την Εύα, κερδίζοντας τελικά 6, μεταξύ των οποίων το Όσκαρ Καλύτερης Σκηνοθεσίας και Α’ Γυναικείου Ρόλου. Στην κατηγορία Καλύτερου Πρωτότυπου Τραγουδιού είχε δύο υποψηφιότητες, με το City of Stars, τελικά να κερδίζει το Όσκαρ (και τη Χρυσή Σφαίρα λίγες μέρες νωρίτερα). Την ίδια χρονιά έλαβε και 7 Χρυσές Σφαίρες, ενώ κέρδισε και 5 BAFTA.

Ο Justin Gabriel Hurwitz (γεννημένος στις 22 Ιανουαρίου 1985) είναι Αμερικανός συνθέτης ταινιών και τηλεοπτικός συγγραφέας. Είναι περισσότερο γνωστός για τη μακροχρόνια συνεργασία του με τον σκηνοθέτη Damien Chazelle, παίζοντας σε κάθε ταινία του: Guy and Madeline on a Park Bench (2009), Whiplash (2014), La La Land (2016) και First Man (2018).Κέρδισε δύο Όσκαρ: Καλύτερης Πρωτότυπης Μουσικής και Καλύτερου Πρωτότυπου Τραγουδιού (για το “City of Stars”), καθώς και τα Βραβεία Χρυσής Σφαίρας Καλύτερης Πρωτότυπης Μουσικής και Καλύτερου Πρωτότυπου Τραγουδιού (για το “City of Stars”) για το La La Land, και το Βραβείο BAFTA για την Καλύτερη Μουσική Ταινιών. Για το First Man, κέρδισε το βραβείο Χρυσής Σφαίρας Καλύτερης Πρωτότυπης Μουσικής.

1.Αρχή
2.Σκηνή 1:(0:27/4:46) ο δρόμος 2 πρωταγωνιστές
3.Σκηνή 2: (6:01/7:06) το καφέ
4.Σκηνή 3(21:07/26:04) συνάντηση των 2 πρωταγωνιστών
5.Σκηνή 4:(1:26.06/1:27.37) φωτογράφηση με την μπάντα
6.Σκηνή 5:(1:28.42/1:30.20) το τέλος
7.Σκηνή 6:(1:43.12/1:49.29) το αντίο
8.Σκηνή 7:(1:43.45/2:07.45) 5 χρόνια μετά

1.Αρχή
2.Σκηνή 1:(0:27/4:46)ο δρόμος 2 πρωταγωνιστές (τραγούδι, πιάνο και τύμπανα και τρομπέτα)
3.Σκηνή 2: (6:01/7:06) το καφέ (παίζει μουσική στο καφέ)
4.Σκηνή 3(21:07/26:04) συνάντηση των 2 πρωταγωνιστών (πιάνο)
5.Σκηνή 4:(1:26.06/1:27.37) φωτογράφηση με την μπάντα (τρομπέτα, ηλεκτρική κιθάρα, πιάνο και μετά σταματάει)
6.Σκηνή 5:(1:28.42/1:30.20) το τέλος (δεν παίζει μουσική)
7.Σκηνή 6:(1:43.12/1:49.29) το αντίο (πιάνο)
8.Σκηνή 7:(1:43.45/2:07.45) 5 χρόνια μετά (σε μερικά σημεία πιάνο και σε μερικά αλλα τρομπέτα)

Σκηνή 1:(1.38/5,32) αυτή η σκηνή είναι η πρώτη φορά που ακούμε στην ταινία μουσική, η μουσική που ακούγαμε ήταν πολύ χαρούμενη και ευχάριστη. Οι άνθρωποι που έπαιζαν σε αυτή την σκηνή τραγουδούσαν και τα μουσικά όργανα ακούγονταν τέλεια.
Σκηνή 2:(1:51.44/2:07.45)είναι η τελευταία σκηνή της ταινίας ακούγαμε στα περισσότερα και σχεδόν σε όλα τα σημεία ίδια μουσική με την πρώτη σκηνή.

Η ταινία ήταν πολύ ωραία και ειδικά η μουσική της.

https://el.wikipedia.org/wiki/La_La_Land_(ταινία)

https://www.rockrooster.gr/o-justin-hurwitz-gia-th-moysikh-toy-la-la-land/