Εργασίες Μουσικής: 2021-2022

Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο Περιστερίου

Κλασική μουσική στην διαφήμιση, Γ' Γυμνασίου

Επιμέλεια παρουσίασης: Λάμπρος Κατσούλης, 26/4/2022

Azax, 1992 (Β. Χ. -Γ Εικαστικών)

20 Μαρτίου 2022

Προφίλ εταιρίας

Η Colgate-Palmolive εισήγαγε το Ajax Σκόνη Καθαρισμού το 1947 ως μία από τις πρώτες μεγάλες μάρκες της εταιρείας. Τα συστατικά του περιλαμβάνουν δωδεκυλοβενζολοσουλφονικό νάτριο, ανθρακικό νάτριο και χαλαζία.

Η μάρκα Ajax επεκτάθηκε σε μία σειρά οικιακών προϊόντων καθαρισμού και απορρυπαντικών που είχαν τη μεγαλύτερη επιτυχία τους στη δεκαετία του 1960 και στις αρχές της δεκαετίας του 1970. Το Ajax All-Purpose Cleaner με αμμωνία, που κυκλοφόρησε το 1962, ήταν ο πρώτος μεγάλος ανταγωνιστής του Mr. Clean της Procter and Gamble (ντεμπούτο 1958). Η επιτυχία της Ajax ως ο λεγόμενος «Λευκός Ανεμοστρόβιλος», ανάγκασε την Procter and Gamble να παρουσιάσει το δικό της αμμωνιωμένο καθαριστικό, το Top Job, το 1963. Άλλα προϊόντα Ajax περιλαμβάνουν τα: Ajax Bucket of Power, ένα αμμωνιωμένο καθαριστικό δαπέδου (1963), Ajax Απορρυπαντικό Πλυντηρίου (1964) και Ajax Καθαριστικό Παραθύρων με αμμωνία (1965). Η τελευταία επιτυχημένη επέκταση γραμμής της Ajax στη Βόρεια Αμερική, το Ajax για τα Πιάτα (τώρα γνωστό ως Ajax Υγρό Πιάτων) έκανε το ντεμπούτο του το 1971.

Επί του παρόντος, το Ajax Καθαριστικό σε Σκόνη και το Ajax Υγρό Πιάτων είναι τα μόνα δύο προϊόντα της Ajax που πωλούνται από την Colgate στις Ηνωμένες Πολιτείες. Το 2005, η Colgate χορήγησε άδεια στα αμερικανικά και καναδικά δικαιώματα για την επωνυμία Ajax για προϊόντα απορρυπαντικών πλυντηρίου.

Παραγωγή της διαφήμισης

Όταν η Ajax κυκλοφόρησε το 1947, η διαφήμιση του προϊόντος παρήχθη από τον Σέιμους Καλχέιν. Το σύνθημα για το αρχικό Ajax Καθαριστικό σε Σκόνη ήταν «Ισχυρότερο από τη βρωμιά!», μια αναφορά στον μυώδη ήρωα Αίαντα της ελληνικής μυθολογίας. Ορισμένα προϊόντα πλυντηρίου πιάτων Ajax προβάλουν πλέον το σήμα κατατεθέν «Ισχυρότερο από το λίπος!». Ένα άλλο πρώιμο σύνθημα ήταν «Ajax … το αφρώδες καθαριστικό!».

Το αρχικό σύνθημα χρησιμοποιήθηκε επίσης για το Ajax Απορρυπαντικό Πλυντηρίου για την εισαγωγή του στις αρχές της δεκαετίας του 1960, διαφημισμένο με έναν οπλισμένο ιππότη να ιππεύει ένα λευκό άλογο. Στο τέλος του τραγουδιού των Doors, «Touch Me», ο Τζιμ Μόριοσν λέει το σύνθημα «Δυνατότερο από τη Βρωμιά». Ένα ευρέως διαδεδομένο διαφημιστικό στα τέλη της δεκαετίας του 1970 και στις αρχές της δεκαετίας του 1980 έλεγε: «Οπλισμένος … με AJAX!».

Μουσική και προϊόν

Η μουσική που επιλέχτηκε για την συγκεκριμένη διαφήμιση καταφέρνει να προκαλέσει στον θεατή μια ελαφριά ένταση ο ευχάριστος και εμψυχωτικός ήχος της είναι το κατάλληλο μέσο για να πειστεί ο θεατής για τα οφέλη του προϊόντος και τελικά να το αγοράσει.

Εντυπώσεις- δυσκολίες

Μέσα απο αυτή την εργασία έμαθα την αξία που έχει η μουσική για την κάθε διαφήμιση, καθώς και την τεράστια επιρροή της στον θεατή ο οποίος στοχεύει στην αγορά του προϊόντος που διαφημίζεται. Παρ’ όλα αυτά συνάντησα μια μικρή δυσκολία στην εύρεση της διαφήμισης που θα παρουσίαζα.

Πηγές

https://el.wikipedia.org/wiki/Ajax

Air France, 2011 (Κ. Α. -Γ Εικαστικών)

19 Μαρτίου 2022

Βίντεο: Air France Commercial 2011 - L’Envol - Mozart K488 Adagio

Air France

Αυτή η εταιρία έχει να κάνει με τη πώληση εισιτήριων με αεροπλάνο και προφανώς απευθύνεται σε μεγάλους αλλά και μικρούς ταξιδιώτες με σκοπό να τους πείσει να επιλέξουν τη συγκεκριμένη εταιρία. Προωθεί αυτό το μήνυμα μέσα απ τη συγκεκριμένη διαφήμιση χωρίς να χρησιμοποιήσει περίπλοκα σκηνικά προβάλλοντας την αρμονία που θα επηρεάσει το κοινό.

https://wwws.airfrance.fr/information/index-air-france

Ο κύριος συνθέτης του κομματιού της διαφήμισης είναι ο Wolfgang Amadeus Mozart και ονομασία της σύνθεσης είναι Piano Concerto 23 K488 Adagio επεξεργασμένο στα InFine records.

Mozart - Piano Concerto 23 K488 Adagio (Air France commercial 2011)

Παραγωγή της διαφήμισης

https://www.youtube.com/watch?v=Ga2wJjTZTOs

Σε χορογραφία της Angelin Preljocaj και με πρωταγωνιστές τους χορευτές Benjamin Millepied και Virginie Caussin, η διαφήμιση γυρίστηκε στην έρημο του Μαρόκου, σε ένα πάτωμα καθρέφτη 400 τετραγωνικών μέτρων, σε μια ενιαία σειρά και χωρίς ειδικά εφέ.

Αυτή η ποιητική μεταφορά της πτήσης συνοδεύεται από το Adagio από το κονσέρτο για πιάνο No.23 (K488) του Μότσαρτ.

Η BETC Agency εμπιστεύτηκε τη μουσική της παραγωγή στην InFine records. Με καστ: τη σολίστ πιάνου Vanessa Wagner, τον μαέστρο François-Xavier Roth που διευθύνει την ορχήστρα του “Les Siècles” και τον μηχανικό ήχου Joachim Olaya.

Wolfgang Amadeus Mozart

Ο Αμαντέους Μότσαρτ γεννήθηκε το 1756 στο Σάλτσμπουργκ της Αυστριας. Ο Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ, λοιπόν, προερχόταν από οικογένεια η οποία σχετιζόταν με τη μουσική. Ο πατέρας του ήταν αναπληρωτής διευθυντής της ορχήστρας στην αυλή του Αρχιεπισκόπου του Σάλτσμπουργκ, μέτριος συνθέτης και έμπειρος δάσκαλος. Μάλιστα, τη χρονιά που γεννήθηκε ο Μότσαρτ, ο πατέρας του εξέδωσε ένα εγχειρίδιο για βιολί υπό τον τίτλο «Versuch einer gründlichen Violinschule», το οποίο γνώρισε ιδιαίτερη επιτυχία. Ο Αμαντέους Μότσαρτ πέθανε στις στις 5 Δεκεμβρίου του 1791 σε ηλικία μόλις 35 ετών στην Βιέννη.

Ο ίδιος αν και άφησε τεράστια περιουσία στον κόσμο της μουσικής, πέθανε φτωχικά και κηδεύτηκε με δημόσιες δαπάνες σε μαζικό κοιμητήριο. Κλείνοντας, καθ’ όλη την διάρκεια της ζωής του δημιούργησε περίπου 600 έργα διαφόρων ειδών, η πλειονότητα των οποίων θεωρούνται αριστουργήματα. Πολλά από τα έργα του έχουν απίστευτες δυνατότητες- σχεδόν μαγικές.

Έργα του συνθετη:

Συμβολική διασύνδεση

Αφού δούμε τη διαφήμιση και το κομμάτι του σύνθετη σε αυτήν, μπορούμε να διακρίνουμε κάποια λεπτά σημεία μέσ’ απ’ τα οποία το επιλεγμένο κομμάτι αρμόζει εξαίσια στην διαφήμιση. Αν παρατηρήσουμε η χορογραφία σε αυτήν είναι πολύ ευαίσθητη και ταιριάζει απολυτά με τη μελωδία. Τα ρούχα και το περιβάλλον δημιουργούν ένα έντονο συναίσθημα που θα συγκινήσει εν συνεχεία το κοινό. Η ρομαντική ατμοσφαίρα που σχηματίζεται οφείλεται και στην παρουσία της μουσικής που συμπληρώνει τα υπόλοιπα και κορυφώνει το αποτέλεσμα.

Επίλογος

Αυτή η εργασία μας έκανε να καταλάβουμε πόσο σημαντικό ρόλο παίζει η μουσική ακόμα και σε μια τόσο λιτή παρουσίαση και κατά πόσο επηρεάζει την αντίδραση του κοινού λαμβάνοντας υπόψιν την δικιά μου, καθώς και γι αυτόν τον λόγο αποφάσισα να επιλέξω την αναφερόμενη διαφήμιση.

Πηγές:

https://www.wolfgang-amadeus.at/en/musical_works_of_Mozart

https://www.youtube.com/watch?v=Ga2wJjTZTOs

https://www.neolaia.gr/2020/01/27/amadeus-mozart-liga-logia-gia-ti-zoi-tou/

Σοκοφρέτα ΙΟΝ, 2013 (Α. Α.Λ. -Γ Θεάτρου)

20 Μαρτίου 2022

Βίντεο Εργασίας:ΙΟΝ Σοκοφρέτα (2013)

Διαφήμηση 2: ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ” ΙΟΝ ” ( 1988 )

Διαφήμηση 3:Πιο σοκολατα γαλακτος… ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ (ΙΟΝ διαφήμιση)

Διαφήμηση 4: https://youtu.be/JRIupAODx7o

Η ΙΟΝ εδώ και πάνω από 85 χρόνια είναι μια από τις διασημότερες σοκολάτες στη χώρα μας. Όλα ξεκίνησαν το 1930 που ένας μικρός αριθμός ανθρώπων είχαν σκοπό να γίνουν σοκολατοποιοί. Τα προϊόντα της εταιρίας αγαπημένα από όλες τις γενιές και ηλικίες σήμερα έχουν φτάσει να κάνουν την ΙΟΝ μια από τις 60 μεγαλύτερες βιομηχανικές εταιρίες με κύκλο εργασιών πάνω από 110 εκ. ευρώ ετησίως.

Διαφήμιση με κλασσική μουσική:

Αυτή η διαφήμιση με πρωταγωνιστή τον Γιώργο Αγγελόπουλο έχει ως μουσική το τραγούδι Can Can Offenbach - Can Can Music του Ζακ Όφενμπαχ (Γάλλος συνθέτης, τσελίστας και ιμπρεσάριος Γερμανικής καταγωγής 1819-1890) ενώ ο στιχουργός είναι άγνωστος.

Ζακ Όφενμπαχ

Γεννημένος στην Κολωνία ο Offenbach ήταν από μικρός μουσικό ταλέντο. Σε ηλικία 14 ετών, έγινε δεκτός ως φοιτητής στο Ωδείο του Παρισιού, αλλά γιατί οι ακαδημαϊκές σπουδές του ήταν φανερά πολύ κατώτερες από τους γύρω του έφυγε μετά από ένα χρόνο. Από το 1835 έως το 1854 κέρδιζε τα προς το ζην ως τσελίστας, αποκτώντας διεθνή φήμη και ως μαέστρος ενώ το 1855 πλήρωνε ένα μικρό θέατρο στα Ηλύσια Πεδία εκεί παρουσίασε μια σειρά από δικά του κομμάτια μικρής κλίμακας, πολλά από τα οποία έγιναν δημοφιλή.

Το 1858, ο Offenbach παρήγαγε την πρώτη του οπερέτα, «Ο Ορφέας στον Κάτω Κόσμο» (που από την εισαγωγή της βγήκε και η διαφήμιση μας). Με το ξέσπασμα του Γαλλο-Πρωσικού πολέμου το 1870, ο Όφενμπαχ βρέθηκε να μην είναι τοσο καλοδεχούμενος στο Παρίσι λόγω των αυτοκρατορικών του διασυνδέσεων και της γερμανικής του γέννησης αφου ο Ναπολέων Γ’ του εδωσε προσωπικά τη γαλλική υπηκοότητα και τη Λεγεώνα της Τιμής πριν από το ξεσπασμα, αλλα παρέμεινε επιτυχημένος στη Βιέννη και στο Λονδίνο.

Αφου εφυγε από το παρισι ξανα επεστρεψε κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1870. Τα τελευταία του χρόνια προσπάθησε να τελειώσει το The Tales of Hoffmann, αλλά πέθανε πριν από την πρεμιέρα της όπερας.

Μερικα από τα έργα του

Ανάλυση διαφήμισης

Η διαφήμιση της ΙΟΝ αυτής έχει μείνει στην ιστορία από τις πιο κλασσικές διαφημίσεις της ελληνικής τηλεόρασης. Χαρούμενη, πολύχρωμη και γεμάτη ενέργεια, χαρακτηριστικά πολύ ταιριαστά για το προϊόν, τη σοκολάτα, ενώ η διαφήμιση πέτυχε επίσης να κάνει την γενιά μου να ψιθυρίζει τους στίχους της κάθε φορά που ακούει το κλασσικό κομμάτι που έχει βάλει η ΙΟΝ για μουσική υπόκρουση.

Η διαφήμιση αυτή έχει αφήσει σημάδι στην παιδική μου ηλικία αφού ήταν τόσο διάσημη που ακουγόταν παντού, με αποτέλεσμα τώρα να φέρνει συναισθήματα νοσταλγίας.

Azax 1992 (Ο. Ε. -Γ Χορού)

20 Μαρτίου 2022

Βίντεο Εργασίας: Διαφήμιση azax ultra 1992

Διαφήμιση 2: ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ AZAX ULTRA 1995

Διαφήμιση 3: ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ AZAX 1993

Διαφήμιση 4: Διαφήμιση καθαριστικο τζαμιων azax

Η Colgate-Palmolive Company είναι μια αμερικανική πολυεθνική εταιρεία καταναλωτικών προϊόντων με έδρα στην Park Avenue στο Manhattan της Νέας Υόρκης. Εξειδικεύεται στην παραγωγή, διανομή και παροχή οικιακών, υγειονομικής περίθαλψης, προσωπικής φροντίδας και κτηνιατρικών προϊόντων.

Ο William Colgate, ένας Άγγλος μετανάστης σαπωνοποιός και κηροποιός ίδρυσε το 1806 ένα εργοστάσιο σαπουνιού και κεριών στην πόλη της Νέας Υόρκης με το όνομα William Colgate & Company. Το 1857, ο Colgate πέθανε και η εταιρεία αναδιοργανώθηκε υπό τη διαχείριση του γιου του Samuel. Το 1873, η εταιρεία παρουσίασε την πρώτη της οδοντόκρεμα Colgate, μια αρωματική οδοντόκρεμα που πωλείται σε βάζα. Το 1896, η εταιρεία πούλησε την πρώτη οδοντόκρεμα σε σωλήνα. Το 1928, η εταιρεία Palmolive-Peet εξαγόρασε την Colgate Company για να δημιουργήσει την Colgate-Palmolive-Peet Company. Το 1953, πήρε το σημερινό της όνομα. Η εταιρεία κατέλαβε την 184η θέση στη λίστα Fortune 500 του 2018 με τις μεγαλύτερες εταιρείες των Ηνωμένων Πολιτειών με βάση τα έσοδα.

Η Colgate-Palmolive παρουσίασε το καθαριστικό Ajax το 1947 ως μία από τις πρώτες μεγάλες μάρκες της εταιρείας. Άλλες γνωστές μάρκες της εταιρείας είναι οι Colgate, Fabuloso, Kolynos, Palmolive, Protex, Sanex, Softlan, Soupline κ.α.

Η διαφήμιση του Azax παρουσιάστηκε το 1992 (https://www.youtube.com/watch?v=WtctND-MFoE) και περιλάμβανε του μουσικό θέμα της όπερας Carmen του Georges Bizet με στίχους που παρουσιάζουν το καθαριστικό προϊόν. Δεν υπάρχουν περισσότερες πληροφορίες για τον σκηνοθέτη ή τους συμμετέχοντες στην διαφήμιση. Η διαφημιστική εταιρεία χρησιμοποιεί ένα πολύ οικείο μουσικό μοτίβο, που σχεδόν όλοι έχουν ακούσει συνδυάζοντάς το με το καθαριστικό προϊόν που προωθεί με στόχο να αποδώσει αντίστοιχες ιδιότητες στο προϊόν με το κλασικό κομμάτι. Στις πηγές αναφέρονται τρία links διαφημίσεων του ιδίου προϊόντος.

Ο Ζορζ Μπιζέ (Georges Bizet‎, 25 Οκτωβρίου 1838 – 3 Ιουνίου 1875) ήταν Γάλλος συνθέτης. Μεγάλωσε σε κατάλληλο μουσικό οικογενειακό περιβάλλον όπου η κλίση του για τη μουσική φάνηκε από νωρίς. Στην ηλικία των εννέα ετών μπήκε στο Ωδείο του Παρισιού. Οι πρώτες κιόλας συνθέσεις του κέρδισαν αρκετά βραβεία. Με το Prix de Rome το 1857, εξασφάλισε πενταετή υποτροφία στην Ιταλία. Γρήγορα όμως αντιλήφθηκε ότι τα πολλά βραβεία δεν συνεπάγονταν ούτε καλλιτεχνική ούτε οικονομική επιτυχία. Το 1860, και σε ηλικία 22 ετών, μετά από νίκη σε διαγωνισμό, ο Bizet ανεβάζει στο Theatre-Lyrique την πρώτη από τις εξωτικές του όπερες, «Οι Αλιείς Μαργαριταριών» και το 1867 «Η Ωραία Κόρη του Περθ».

Η Κάρμεν ανέβηκε τον Μάρτιο του 1875 σε μια αποτυχημένη πρεμιέρα. Τρεις μήνες μετά, ο συνθέτης πέθανε από καρδιακή προσβολή. Στον 20ό αιώνα οι μουσικοκριτικοί και το κοινό αναγνώρισαν την αξία του.

Έργα του συνθέτη είναι τα παρακάτω:

Η εργασία αυτή μου έδωσε την ευκαιρία να σκεφτώ πως μπορεί να έρθει σε επαφή με το ευρύ κοινό η κλασική μουσική με διαφόρους τρόπους, ακόμα και μέσω της διαφήμισης.

Πηγές

Vodafone, 2013 (Τ. Ε. -Γ Θεάτρου)

20 Μαρτίου 2022

Βίντεο εργασίας: Vodafone - The Kiss

Διαφήμιση 2: Together We Can

Διαφήμιση 3: Vodafone Family

Η Vodafone, με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο, ιδρύθηκε το 1991 από τους Έρνεστ Χάριστον και Τζέρι Γουέντ. Είναι μια εταιρία στον κλάδο της τηλεπικοινωνίας και ασχολείται με προϊόντα σταθερής και κινητής τηλεφωνίας αλλά και την ψηφιακή τηλεόραση. Επίσης προσφέρει υπηρεσίες διαδικτύου. Το σλόγκαν της εταιρίας είναι «The future is exciting. Ready?».

Πλέον η τεχνολογία είναι το μέλλον του κόσμου και το εργαλείο του ανθρώπου αν θέλει να φτιάξει μια νέα διάσταση, τον κόσμο της τεχνολογίας, έναν κόσμο χωρίς όρια, χωρίς τέλος. Ένα κόσμο οπου η ουτοπία θα γίνεται πραγματικότητα. Ένα κόσμο που το “είναι αδύνατον” θα είναι δυνατόν. Η εταιρία λοιπόν απευθύνεται σε ανθρώπους που πιστεύουν στις δυνατότητες της τεχνολογίας και που στηρίζουν τα μεγάλα όνειρα. Όπως φαίνεται εξάλλου και από τις διαφημίσεις, η εταιρία οραματίζεται το νέο, το καλύτερο, το πρωτοποριακό και το σπουδαίο.

Στη διαφήμιση της Vodafone για το νέο της image ως Vodafone Red, με logo “Good Things Should Last Forever”, απεικονίζεται η ιστορία ενός ερωτευμένου ζευγαριού που μένει μαζί ως το τέλος, και στις χαρές και στις λύπες. Μια ρομαντική ιστορία εκτυλίσσεται μόνο με τη δύναμη της εικόνας και του ήχου, χωρίς καθόλου διαλόγους και εκφωνητές. Το instrumental κομμάτι “Walk” του Ιταλού πιανίστα Ludovico Einaudi απογειώνει την διαφήμιση φέρνοντάς μας λίγη από την μαγεία του έρωτα και υπενθυμίζοντας πόσο σημαντικό είναι να έχεις ανθρώπους που σε αγαπούν στο πλευρό σου.

Η διαφήμιση είναι γυρισμένη στο Λονδίνο, ουσιαστικά κλείνει σε 1,5 λεπτό μια ολοκληρωμένη ιστορία αγάπης. Ξεκινά από δυο μικρά παιδάκια, που ύστερα γίνονται έφηβοι, μετά νεαροί ενήλικες, έπειτα παντρεύονται και τέλος είναι ενηλικιωμένοι. Κάθε σκηνή έχει διαφορετικό background, διαφορετικούς ηθοποιούς αλλά έχει και κάτι κοινό με τις υπόλοιπες. Εναλλάσσεται με ένα φιλί, εξ’ ου άλλωστε και η ονομασία της διαφήμισης “the kiss”. H Vodafone απέσπασε δύο βραβεία “Bronze Lions”, κατά τη διάρκεια του 60ου Διεθνούς Φεστιβάλ Δημιουργικότητας των Καννών, για την τηλεοπτική διαφημιστική της καμπάνια “Το φιλί”. Παράλληλα, η ταινία έλαβε έπαινο για το κινηματογραφικό της στυλ, καθώς χρησιμοποιήθηκε φορητή κάμερα για τη λήψη των κοντινών πλάνων των ηθοποιών.

To έξοχο κομμάτι δεν είναι άλλο από το “Walk” του Ιταλού πιανίστα Ludovico Einaudi, που έγινε γνωστός για τα τραγούδια του που συμπεριλήφθηκαν στα soundtracks των πρόσφατων ταινιών ‘Intouchables’ και ‘I’m Still Here’. Πρόκειται για έναν ιδιαίτερα αναγνωρισμένο δημιουργό στο χώρο του, με πλούσια δισκογραφία, μινιμαλιστής με την σωστή και εννοείται αποδεκτή έννοια και λυρικός με την πιο ευρωπαϊκή, νοσταλγική κατάληξη. Το τραγούδι είναι από το νέο άλμπουμ του Einaudi, “In A TimeLapse”.

Ο Ludovico Maria Enrico Einaudi OMRI είναι Ιταλός πιανίστας και συνθέτης. Εκπαιδεύτηκε στο Conservatorio Verdi στο Μιλάνο, ο Einaudi ξεκίνησε την καριέρα του ως κλασικός συνθέτης, ενσωματώνοντας στη συνέχεια άλλα στυλ και είδη όπως η ποπ, η ροκ, η λαϊκή και η παγκόσμια μουσική. Ο Einaudi έχει συνθέσει πολλές ταινίες και τηλεοπτικά έργα, συμπεριλαμβανομένων των This Is England, The Intouchables, I’m Still Here, Nomadland, της μίνι σειράς Doctor Zhivago και Acquario, για τις οποίες κέρδισε το βραβείο Grolla d’oro. Έχει επίσης κυκλοφορήσει πολλά σόλο άλμπουμ για πιάνο και άλλα όργανα, όπως το I Giorni το 2001, το Nightbook το 2009 και το In a Time Lapse το 2013. Την 1η Μαρτίου 2019, ο Einaudi ανακοίνωσε ένα έργο επτά μερών με τίτλο Seven Days Walking, που θα γίνει κυκλοφόρησε σε διάστημα επτά μηνών το 2019.

Η συγκεκριμένη εργασία ήταν πολύ ενδιαφέρουσα. Έμαθα πολλές νέες πληροφορίες κατά την διάρκεια της αναζήτησής μου. Σαν διαδικασία ήταν χρονοβόρα όμως από την στιγμή που επέλεξα μια διαφήμιση που λάτρεψα η όλη διαδικασία έγινε αυτομάτως απίστευτα διασκεδαστική. Ασχολήθηκα με ένα κομμάτι, την διαφήμιση, που με ενδιαφέρει και μου κεντρίζει το ενδιαφέρον και έτσι ο χρόνος που αφιέρωσα για την εργασία έγινε ευχάριστος.

American Express 2009 (Τ. Λ. -Γ Θεάτρου)

16 Μαρτίου 2022

Σύνδεσμος διαφημίσης :American Express Commercial - Sad Things and Happy Things

Πληροφορίες για την εταιρεία

Η American Express Company είναι μια πολυεθνική εταιρεία που ειδικεύεται στις υπηρεσίες καρτών πληρωμής στην Νέα Υόρκη. Ιδρύθηκε στις 18 Μαρτίου του 1850 και τα έσοδα της τον χρόνο είναι 43,66 δισεκατομμύρια δολάρια. Το κοινό στο οποίο θα απευθύνεται αυτή η διαφήμιση θα είναι σίγουρα για άνω των δεκαοχτώ ετών αφού τότε αρχίζει ο κόσμος λογω τ’ ότι είναι ενήλικος να κάνει χρήση πιστωτικών καρτών

Σκηνοθεσία και δομή

Οι σκηνοθέτες της διαφήμισης είναι οι Ogilvy και Mather. Οι “ηθοποιοί” στην συγκεκριμένη περίπτωση δεν είναι τίποτα άλλο παρά άψυχα αντικείμενα που στηρίζονται διακριτικά για να μιμούνται χαμογελαστά πρόσωπα. Αν και δεν υπάρχουν πραγματικοί άνθρωποι στις διαφημίσεις, αυτά τα σποτ δίνουν περισσότερη ανθρωπιά από οτιδήποτε.

Ο ήχος και ο δημιουργός του

Η ηχητική υπόκρουση είναι Cello Suite No. 1 του Sebastian Bach. O γερμανός συνθέτης Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ θεωρείται μία από τις κορυφαίες φυσιογνωμίες στην ιστορία της μουσικής, καθώς αναγνωρίζεται σ’ αυτόν ότι τελειοποίησε την πολυφωνία και καθιέρωσε ουσιαστικά το τονικό σύστημα, πάνω στο οποίο στηρίζεται το οικοδόμημα της λεγόμενης Δυτικής Μουσικής.

Το μουσικό ύφος του Μπαχ προέκυψε από την εξαιρετική του ευχέρεια στο αντιστικτικό εφεύρημα και τον μοτιβικό έλεγχο, την αίσθηση του αυτοσχεδιασμού στο πληκτρολόγιο, και την έκθεσή του στη μουσική της Νότιας και Βόρειας Γερμανίας, της Ιταλίας και της Γαλλίας. Η πρόσβασή του στους μουσικούς, τις παρτιτούρες και τα όργανα της εποχής, όταν ήταν παιδί και έφηβος, σε συνδυασμό με το αναδυόμενο ταλέντο του για τη σύνθεση πυκνοδομημένης μουσικής, φαίνεται να τον έθεσαν σε πορεία ανάπτυξης ενός εκλεκτικού, ενεργητικού ύφους όπου οι ξένες επιρροές ενσταλάζονται στην προϋπάρχουσα γερμανική μουσική γλώσσα.

Πληροφορίες για το συγκεκριμένο έργο

Η ακριβής χρονολογία των σουιτών (όσον αφορά τόσο τη σειρά με την οποία συντάχθηκαν οι σουίτες όσο και αν συντέθηκαν πριν ή μετά τις σονάτες για βιολί) δεν μπορεί να καθοριστεί πλήρως. Οι μελετητές γενικά πιστεύουν ότι —με βάση μια συγκριτική ανάλυση των στυλ των συνόλων έργων— οι σουίτες για βιολοντσέλο προέκυψαν πρώτα, χρονολογώντας ουσιαστικά τις σουίτες νωρίτερα από το 1720. [Σ.τ.δ. Ο βιολονίστας Pablo Casals] Ήταν 60 ετών, που συμφώνησε να τα ηχογραφήσει, ξεκινώντας από τις σουίτες Nos. 2 και 3, στο Λονδίνο. Τα άλλα τέσσερα ηχογραφήθηκαν στο Παρίσι.

Κριτική άποψη

Το απόσπασμα του Bach Cello Partita ξεκινά ουσιαστικά με γλυκόπικρες συγχορδίες να υποδηλώνουν πάντα μια δευτερεύουσα πιθανότητα - και γίνεται όλο και πιο αισιόδοξο προς το τέλος, καθώς το τονωτικό εδραιώνεται και δημιουργείται η αίσθηση της προσμονής για την επιστροφή του μείζονα, μια ελπιδοφόρα ατμόσφαιρα. Δεν μένει στατικό και «λυπημένο». Ακόμα κι αν το κοινό αγνοεί αυτή την απαλή εξέλιξη της μουσικής - η οικεία αίσθηση της μουσικής ταιριάζει πολύ με τη μεγάλη προσοχή στη λεπτομέρεια στα καθημερινά αντικείμενα - μια οικεία άποψη του γνωστού. Ισως το διαφημιστικό σποτ προσπαθεί να στρέψει την προσοχή μας σε καθημερινά αντικείμενα (και καθημερινή μουσική) από μια νέα οπτική.

Επίλογος

Η εργασία μου φάνηκε αρκετά ενδιαφέρουσα διότι ποτέ δεν είχα κάτσει να σκεφτώ το μέγεθος της επίδρασης που μπορεί να έχει στον θεατή η μουσική. Επίσης έμαθα και κάτι παραπάνω για τον Μπαχ αλλά το καλύτερο κομμάτι είναι το ότι μπαίνεις στην διαδικασία να μάθεις κάτι καινούργιο για έναν τόσο σημαντικό σύνθετη.

Depon, 2020 (Δ. Α. -Γ Χορού)

21 Μαρτίου 2022

Βίντεο εργασίας: Depon C&F – Το κρυολόγημα… βρήκε το Depon του

Βίντεο Σονάτας Beethoven: Beethoven - Sonata Quasi una Fantasia (op. 27, 2) ‘Moonlight’ - I

Παραπλήσιο προϊόν: Depon Maximum – «Κλέβει» την παράσταση

Προφίλ εταιρίας-προϊόντος

Η DEPON® είναι φαρμακευτική εταιρία που έχει ως δραστική ουσία την παρακεταμόλη, την πιο ευρέως διαδεδομένη αναλγητική ουσία παγκοσμίως, η οποία διατίθεται και χωρίς συνταγογράφηση. Η παρακεταμόλη χρησιμοποιείται για άμεση και ασφαλή ανακούφιση λόγω της αναλγητικής δράσης στο ΚΝΣ. Το Depon βρίσκεται στην No 1 κατηγορία των μη ναρκωτικών και διαθέτει μεγάλη ποικιλία μορφών. Το παραπάνω φάρμακο ενδείκνυται σε ανθρώπους με πονοκέφαλο, πυρετό, πόνους περιόδου, νευραλγίες, οδοντικούς πόνους, πόνους αρθρώσεων ή μυϊκούς πόνους. Συνιστάται η προσεκτική ανάγνωση των οδηγιών και η κατανάλωση μετά την συμβουλή γιατρού ή φαρμακοποιού.

Πληροφορίες για την παραγωγή της διαφήμισης

Η παραπάνω διαφήμιση αποτελεί την πρώτη από τις δύο νέες τηλεοπτικές καμπάνιες του Depon, εμπνευσμένες από την ικανότητά του να σώζει σημαντικές καθημερινές στιγμές. Έρχεται με σκοπό να συστήσει στο κοινό τη νέα προσθήκη της στην «οικογένεια» των παυσίπονων, με το Depon Cold & Flu, ειδικό για τα συμπτώματα γρίπης. Πρόκειται για μία ταινία αληθινή, αλλά και χιουμοριστική, που δείχνει έναν άντρα με κρυολόγημα, το οποίο όμως «δεν θα αργήσει… να βρει το Depon του». Την παραγωγή του σποτ επιμελήθηκε η Foss Productions, σε σκηνοθεσία Βασίλη Μπουραντά.

Ιστορικά συνθέτη

Ο Λούντβιχ βαν Μπετόβεν (Ludwig van Beethoven) ήταν ένας άφθαστος καλλιτέχνης και ξεχωριστή μεγαλοφυΐα· από τις κορυφαίες μουσικές προσωπικότητες όλων των εποχών. Έχει τη σφραγίδα του σε πολλά έργα μεγάλης έμπνευσης και υψηλής δημιουργίας, μέσω των όποιον κατάφερε να γεφυρώσει την Κλασική με τη Ρομαντική περίοδο της Δυτικής μουσικής.

Γεννήθηκε το 1770 στη Βόννη, σε ένα τμήμα της Αγίας Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας του Γερμανικού Έθνους. Η ακριβής ημερομηνία της γέννησής του δεν είναι γνωστή, αλλά βαπτίστηκε στις 17 Δεκεμβρίου του ίδιου χρόνου. Ό πατέρας του, Γιόχαν, φλαμανδικής καταγωγής, ήταν μουσικός και τον βοήθησε κάπως στη μουσική του μόρφωση. Από μικρός έδειξε τα θαυμαστά μουσικά του προσόντα και έμαθε να παίζει με μεγάλη δεξιοτεχνία πιάνο και εκκλησιαστικό όργανο. Πήγε στη Βιέννη το 1787 και διαδαχθηκε από τον Μότσαρτ, τον Χάιντν και άλλους μεγάλες μουσικές προσωπικότητες. Σε ηλικία 25 χρονών διηύθυνε συναυλίες στη Βιέννη και συνέθετε ο ίδιος μουσικά κομμάτια, ξεκινώντας έτσι την επαγγελματική του ζωή στον χώρο της μουσικής με μεγάλη απήχηση από τον κοσμο.

Κοντά στα 29 του χρόνια, ο Μπετόβεν χτυπήθηκε από τη μοίρα με τον πιο τραγικό τρόπο με αποτέλεσμα να αρχίσει να χάνει ό,τι του ήταν πολυτιμότερο στη ζωή: την ακοή του. Αναγκάσθηκε ν’ αποσυρθεί από τη διεύθυνση της ορχήστρας και επιδόθηκε στη σύνθεση. Η βαρηκοΐα του όμως επιδεινώνεται δυσκολεύομαι την καθημερινότητα του χωρίς όμως να τον σταμάτα αυτό από το γράψιμο ποικίλων έργων. Προσπαθεί να διευθύνει μία συναυλία με έργα του, αλλά δεν το κατορθώνει μόνος του, δηλαδή χωρίς τη βοήθεια κάποιου αρχιμουσικού. Σε λίγο είναι πια τελείως κουφός. Η κατάσταση της υγείας του επιδεινώνεται. Τ’ αφτιά του αρχίζουν να πονούν και στο στομάχι του νιώθει διαταραχές. Το 1826 παθαίνει υδρωπικία και τον επόμενο χρόνο, στις 26 Μαρτίου 1827, ο γίγαντας της μουσικής πεθαίνει μέσα στο σπίτι του στη Βιέννη, ενώ γύρω ξεσπά μία φοβερή καταιγίδα. Η κηδεία του έγινε με ηγεμονική επισημότητα.

Συνοπτική Εργογραφία

Είδος Όργανα έργα:
Συμφωνίες - 9
Κονσέρτα Πιάνο 7
Κονσέρτο Βιολί 1
Κονσέρτο Βιολί, βιολοντσέλο και πιάνο 1
Κουαρτέτα Πιάνο 4
Τρίο Εγχόρδων 6
Τρίο Φλάουτο, φαγκότο και πιάνο 1
Κουαρτέτα Έγχορδα 18
Κουιντέτα Έγχορδα 5
- Πνευστά 13
Ρομάντσα Βιολί και ορχήστρα 2
Ρόντο Πιάνο και ορχήστρα 1
Ρομάντσα Τρείς σολίστ και ορχήστρα 2
Allegro (μέρος κοντσέρτου) Πιάνο 1
Κοντσέρτο Όμποε 1
Έργα τραγούδια Τραγούδια 60
Σονάτες Βιολί με συνοδεία πιάνου 10
Σονάτες Βιολοντσέλο με συνοδεία πιάνου 5
Σονάτα Κορνό με συνοδεία πιάνου 1
Σονάτες Σόλο πιάνο 32
Παραλλαγές Σόλο πιάνο 20
Μπαγκατέλες Σόλο πιάνο 9
Έργα διάφορα - 7
Εμβατήρια για στρατιωτική μπάντα Πνευστά 2
Έργα όπερας Όπερα 3
Ορατόριο Χορωδία 1
Λειτουργείες χορωδίας χορωδία 2
Καντάτες χορωδίας χορωδία 4
Διάφορα χορωδιακά έργα χορωδία 2
Κοσμικές συνθέσεις - 87

Ιστορικά έργου

Περισσότερο γνωστή ως Σονάτα του Σεληνόφωτος, είναι μία σύνθεση του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν, που ολοκληρώθηκε το 1801 και αφιερώθηκε, το 1802, στη μαθήτρια του Τζουλιέττα Τζικάρντι.   Σονάτα, που συνολικά διαρκεί περίπου 15 λεπτά, αποτελείται από τρία μέρη Adagio sostenuto - σε Ντο δίεση ελάσσονα Allegretto - 3/4 σε Ρε ύφεση μείζονα Presto agitato - σε Ντο δίεση ελάσσονα

Το συγκεκριμένο έργο του Μπετόβεν είναι από την εποχή του ακόμα έως και σήμερα ένα από τα δημοφιλέστερα κομμάτια του. Ο Μπετόβεν ολοκλήρωσε αυτό εξαίσιο έργο κατά τις αρχές της τρίτης δεκαετίας της ζωή του, αφότου τελείωσε κάποια άλλα έργα που του είχαν ανατεθεί, παρ’ όλα αυτά δεν υπάρχουν στοιχεία που να αποδεικνύουν ότι έγραψε αυτό το έργο επειδή του ανατέθηκε.

Η πρώτη έκδοση της σονάτας έιχε τίτλο Sonata quasi una fantasia δηλαδή σονάτα με τον τρόπο φαντασίας-σονάτα σχεδόν μία φαντασία. Το τελικό και επίσημο όνομαδα, η Σονάτα του Σεληνόφωτος, προήλθε από τον Γερμανό κριτικό Λούντβιχ Ρέλσταμπ, πέντε χρόνια μετά τον θάνατο του Μπετόβεν παρομοίαζοντας το πρώτο μέρος της σονάτας με το σεληνόφως που λάμπει στη λίμνη της Λουκέρνης. Στα τέλη του 19ου αιώνα, η σονάτα ήταν ήδη παγκοσμίως γνωστή με αυτήν την ονομασία.

Πολλοί κριτικοί έχουν εναντιωθεί σε αυτό, καθότι ο τίτλος “σεληνόφως” έχει ρομαντική φύση και αποπροσανατολίζει στην προσέγγιση της σονάτας, καθώς αυτή προσεγγίζει (στο πρώτο μέρος) τον χαρακτήρα νεκρώσιμης ακολουθίας. Άλλοι κριτικοί έχουν ενθαρρύνει τη χρήση του εν λόγω ονόματος, βρίσκοντας το υποβλητικό.

Συμβολική διασύνδεση μουσικής με το διαφημιζόμενο προϊόν (κριτική ανάλυση).

Θεωρώ πως ο παραγωγός επέλεξε να χρησιμοποιήσει στη διαφήμιση του φαρμάκου ένα απόσπασμα από το έργο του Μπετόβεν καθώς ήθελε να συνδυάσει την θλίψη, την ατονία και το ύφος του κομματιού με την κατάσταση του υποδυόμενου ασθενούς που έπασχε από εποχιακή γρίπη. Έτσι ο παραγωγός τόνιζε την υποτιθέμενη και υπερβολική αντίδραση του ηθοποιού, καυτηριάζοντας τον.

Επίλογος (ευρήματα, εντυπώσεις, δυσκολίες κλπ.)

Η εργασία αυτή, μου έδωσε την ευκαιρία να μάθω το μεγαλείου του Μπετόβεν και να καταφέρω να χρησιμοποιήσω τις πληροφορίες πολλών ιστοσελίδων αλλά και την προσωπική μου άποψη συνδυάζοντας και αναλύοντας μία απλή τηλεοπτική διαφήμιση με ένα σπουδαίο μουσικό έργο. Δυσκολεύτηκα να βρω και να επεξεργαστώ όλες τις πληροφορίες, αλλά όχι σε μεγάλο βαθμό.

Σοκοφρέτα ΙΟΝ, 2013 (Μ. Μ. -Γ Χορού)

20 Μαρτίου 2022

Βίντεο εργασίας: ΙΟΝ Σοκοφρέτα (2013)

Διαφήμηση σοκοφρέτας ΙΟΝ 2017: ΙΟΝ / Σοκοφρέτα η Μοναδική

Διαφήμηση σοκοφρέτας ΙΟΝ 2011:ΙΟΝ_Sokofreta_Beba

Προφίλ εταιρείας – προϊόντος

Η ΙΟΝ Ανώνυμη Εταιρεία Βιομηχανίας και Εμπορίου Κακάο και Σοκολάτας είναι ελληνική εταιρεία σοκολατοποιίας που εδρεύει στο Νέο Φάληρο από το 1930 και θεωρείται μία από τις 50 μεγαλύτερες ελληνικές επιχειρήσεις, με ετήσιο κύκλο εργασιών άνω των 118,8 εκατομμυρίων ευρώ. Στην συνολική αγορά σοκολάτας πρώτη έρχεται η lacta, γεγονός που καθιστά την kraft foods ηγέτη στη σοκολάτα γάλακτος. Με πολύ μικρή διαφορά ακολουθεί η ΙΟΝ αμυγδάλου, γεγονός που καθιστά την ΙΟΝ ηγέτη στην σοκολάτα αμυγδάλου. Σκοπός της εταιρείας είναι η προσφορά προϊόντων απόλαυσης με τις καλύτερες προδιαγραφές ποιότητας, ώστε ο καταναλωτής να συνεχίσει να έχει ως πρώτη του επιλογή το όνομα ΙΟΝ. Η σοκολάτα αποτελεί μία βασική, αγαπημένη λιχουδιά που καταναλώνεται και προτιμάται από όλες τις ηλικίες. Τα προϊόντα παραγωγής περιλαμβάνουν διάφορους τύπους σοκολάτας, κρουασάν, γκοφρέτες και άλλα ζαχαρώδη, με πιο γνωστή τη Σοκολάτα αμυγδάλου, τη Σοκοφρέτα και τη Νουκρέμα.

Το 1947 η σοκολατοποιία ΙΟΝ παρουσίασε για πρώτη φορά στην ελληνική αγορά τη σοκολάτα γάλακτος με αμύγδαλα, ονόματι ΙΟΝ Αμυγδάλου. Το όνομα της εταιρείας προέρχεται από το αρωματικό λουλούδι ίον το εύοσμον, τον γνωστό σε όλους μενεξέ. Το σήμα της εταιρείας είναι η εικόνα του μενεξέ, ενώ το λογότυπό της είναι η λέξη ΙΟΝ γραμμένη στο εσωτερικό του με λευκά γράμματα και χρυσό περίγραμμα. Από κάτω υπάρχει η φράση «ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ», που είναι το σλόγκαν της εταιρείας, και αυτή γραμμένη με άσπρα γράμματα. Απόλυτη ποιότητα και αξιοπιστία είναι οι κύριοι στόχοι της ΙΟΝ σε όλο το φάσμα των δραστηριοτήτων της, οι οποίες αφορούν: ◦ Στα προϊόντα που παράγει και διαθέτει ◦ Στη σχέση της με την αγορά (πελάτες και καταναλωτές) ◦ Στη σχέση της με τους εργαζόμενους της ◦ Στη σχέση της με τους προμηθευτές της

Ιστορικά – εργογραφία συνθέτη

Ο Jacques Offenbach, συνθέτης και βιολοντσελίστας της ρομαντικής εποχής, ήταν ένας από τους δημιουργούς του μουσικού είδους της οπερέτας και ένας από τους προδρόμους της σύγχρονης μουσικής κωμωδίας. γεννήθηκε στις 20 Ιουνίου 1819 και πέθανε στις 5 Οκτωβρίου 1880. Ήταν ένας από τους μεγαλύτερους συνθέτες της δημοφιλούς μουσικής στην Ευρώπη του 19ου αιώνα και πολλά από τα έργα του παραμένουν και σήμερα στο ρεπερτόριο γνωστών καλλιτεχνών. Οι δημοφιλέστερες συνθέσεις του εκτελούνται τακτικά ακόμα και σήμερα. Οι γνωστότερες οπερέτες του στον αγγλόφωνο κόσμο είναι Ο Ορφέας στον Άδη, Η Παρισινή Ζωή, Η Ωραία Ελένη, Η Περισόλ, Η Μεγάλη Δούκισσα του Γκέρολσταϊν κ.ά. Το Χαρωπό Παρίσι είναι ένα θέμα που ακούγεται συχνά σε μπαλέτα και είναι σύνθεση των μελωδιών του Όφφενμπαχ που τροποποιήθηκαν και ενορχηστρώθηκαν από τον Μανουέλ Ρόζενταλ το 1938. Η τελευταία του όπερα Τα Παραμύθια του Χόφμαν ήταν η σοβαρότερη από τις άλλες εργασίες του.

Κριτικές διαφήμισης σοκοφρέτας 2013

Η διαφήμιση για την ΙΟΝ σοκοφρέτα, που δημοσιεύθηκε το 2013, έχει εκλάβει πολυάριθμες θετικές κριτικές με το κοινό να τη θεωρεί από τις καλύτερες διαφημίσεις που έχουν περάσει από την τηλεόραση. Η μουσική που συνοδεύει το προϊόν είναι ιδιαίτερα αγαπητή από το κοινό, προσθέτοντας ένα ζωηρό και παιχνιδιάρικο ύφος στην παρουσίαση της σοκοφρέτας. Η ιδέα του σκηνικού και κυρίως η μουσική συμβάλλουν έντονα στην ευχάριστη θέαση που έχει για το κοινό η διαφήμιση.

Επίλογος

Η έρευνα για ένα προϊόν ευρέος γνωστό και ιδιαίτερα αγαπητό από το πλειοψηφία, ήταν ευχάριστο καθώς ασχολήθηκα με ένα αντικείμενο που κι εγώ η ίδια γνώριζα. Μου άρεσε η διαδικασία που έμαθα παραπάνω πληροφορίες κυρίως για την εταιρεία της σοκοφρέτας ΙΟΝ. Όπως όμως σε όλες μου τις εργασίες οι πληροφορίες ήταν πολύ δύσκολο να της βρω παρότι μπήκα σε όλες τις προτεινόμενες σελίδες με το ζητούμενο θέμα.

Πηγές: